Ini adalah ruangan peribadi penulis. Jika anda terasa atau sentap dengan sajian di dalam ruangan peribadi ini, sila tekan pangkah di hujung atas belah kanan. Segala yang di coretkan adalah hak penulis, tidak kira ianya adalah kisah benar, luahan hati mahupun rekaan semata. HARAP MAKLUM.
Showing posts with label friends. Show all posts
Showing posts with label friends. Show all posts

Tuesday, May 17, 2011

Friends come and go

"WE might be best friends one year,
pretty good friends the next year,
don't talk that often the next,
and DON'T WANT TO TALK at all the year after that.

So, I just wanted to say
even if I never talk to you again in my life
YOU ARE SPECIAL TO ME
and you have made a difference in my life

I look up to you
respect you
truly cherish you
most of all I CARE about friends"
-hlovate-

ntah kenapa,
ayat ni begitu menyentap aku
berulang-ulang aku baca


GILER!


Sunday, April 17, 2011

Pendakian Gunung Stong Ep. 1

Assalammualaikum...hi!

Petang 1 April 2011 tu, aku kalut giler. Balik opis mmg awal, blom kol 5 aku da chow. Semangat aku dtg awal semata nk blah awal. Tapi still, aku lewat. Semua gara-gara incik cab yang aku call, tak sampai2 even da hampir 20min aku tunggu bwh blok. Sangat mencabar kesabaran! Instead of aku tunggu cab yg aku da cal td,aku tahan cab tepi jln je. Oh, saat ni la aku nak nanges, kenapalaa aku xde sesapa yg boleh di minta tolong d saat ni, kalo tak, xde la aku kelam kabut cani..sob sob. Dah tu plak, nak smp ke Stesen Komuter Padang Jawa yg sepatutnya mkn masa x sampai 10min, ambik masa hampir 15min - JEM! deng!

OK, tgok jam, dah kol715. sejak kol 630 aku tunggu cab. fine. komuter kol 735, ticket train katenya kol 830. Yes, aku sangat teruja sejak beberapa hari sebelum ni sbb 1st time nk nek train jarak jauh, tp bila da jadi camni, segalanya berubah. Rasa nk je aku jadikan komuter bertukar jadi Putra LRT. if and only if i m a magician..lama dah aku bt camtu. huh!

Kol 820pm aku smp kl sentral. Dlm tempoh 45min nk smp cni, bermessage2 aku dpt drp ktua perjalanan..Bukan kate dia, aku pn risau nk mampos. Sesampai je kt klsentral, tercongok mber tu tunggu depan eskalator, mmg da klimax lewat nih! silap haribulan ade yg kn tinggal train. Terus je kitowg berlari anak naik ke stesen KTM. Memang train Ekspres Wau da ade da pun. Termengah-mengah gak laa. Mujur gerabak kitowg btol2 berada di depan mata. Phew~!

Masok2 je, tros caragass mencari katil. Wehuuu~ barulah semangat eksaited itu muncul kembali..weeeee~ tak sempat nk gerak train tu, perut aku da berbunyi2 mintak di isi. Seb bek pesan kt mber suh blikan mekdi td. Dengan penuh beradabnya, perut aku di isi dgn sebiji dabel cis beger. Burp, Alhmdulillah.

Mood eksaited aku kembali menyerang. Aku puas hati dapat nek keretapi dalam erti kata sebenar. Tambah2 ketapi yang ade katil..hohoho aku tdo dalam senyuman mlm terkebut.. ^_^



ok, ni bkn tpt tdo aku..
ni la pemandangan dlm gerabak berkatil


cafe

to b continued..

Tuesday, March 1, 2011

Pendakian Bukit Tabur.

 Assalammualaikum / hello all!

Senyum..senyu dan senyum.. still boleh tersenyum even tgn,kaki, badan sume sakit2, lenguh, luka, lebam dan yang sewaktu dengannya. Hari yang sangat menyeronokkan! Alhamdulillah.
Bermula pukul 4am, kami berkumpul d Shah Alam. Pendakian d sertai oleh 11org (5pompn,6laki). Start naik bukit kol 530am. Smp kt tpt nk tgok sunrise dlm kol 610am. Mendengar azan dari atas bukit dlm hutan adalah sesuatu yg peaceful. kami melepak di peak tersebut selama hampir 2jam utk menikmati pemandangan matahari terbit. Continue our journey at 8am till 10am. Letih tp amat berpuas hati. Sgt berpuas hati. If anybody ask me - Broga or Bkt Tabur? i choose Bkt Tabur. the experience is so different and challenging! TQ all new friends from K-Rect's group. Nice to know all of u :) Alhmdulillah.
yep, aku baru balik dr mendaki Bukit Tabur. and i juz copy and paste the words from FB. x larat kot nk ulang type benda yang sama. lenguh tangan. :p

Ape pun, terima kasih kepada Incik Al sebab menginvite aku untuk join group K-Rect yg sgt cool! Aku memang amat suke aktiviti rekreasi camni. Bak kata Incik Dark Half - just face ur fear.  yes i am. Alhamdulillah. weeeeee~ (even kaki menggeletar nk jejak tempat2 tepi batu yg bawahnya curam dalam, tp aku still cuba - walau x berdiri, duduk saja.kah kah)

Thanks to Kin juga (sanggup join dtg dr Kuantan). dan sbb Kin banyak tolong tarik aku dr tempat2 yg aku rasa sangat susah nk naik - takot OK, naik batu yg 90 darjah dgn x nampak tempat nk step kaki. mujur Kin berada di depan, dia yg tolong tarik tangan..hihi next time, nk p memane, boleh ajak Kin lagi. yeay~!

Thanks gak kpd drebar - Incik Al - sbb sudi secara paksa rela utk drive my car. hahaha (ye, spt maklum, aku x suke drive..ngehngeh) kpd kengkawan baru, terima kasih x terhingga. aku sangat gembira dpt jumpa kengkawan yg berasal dr kampung yang sebelah-menyebelah je dgn kampung aku (ini bkn ayat perkampungan [?] ok - it's juz aku yg sgt susah nk cari kawan yg tinggal berhampiran or sekampung dgn aku - aku kan perantau - ecewah~! ). hihi

Pengalaman pertama kali membuat rock climbing bagi aku sgt mencabar. abes tapak tanganku yg halus mulus ni luka sana sini. kasar sudey. badan, kaki, pun banyak yg luka dan lebam2 serta lenguh.cramp gak time panjat batu and time nk turun bukit tu.hee~ :p walaupun tiap malam aku minum susu anlene, tp kalsium spt masih berkurangan dalam badan ni. haiiihh.

tips utk mereka yg mahu mendaki Bukit Tabur ni..

1) bw air sekurang2nya 1.5L
2) headlamp
3) glove
4) choc sekurang2nya utk penambah tenaga. buah pisang pn sgt efektif!
5)air isotonik - penambah tenaga gak ni.

bg muslim,
1)sila bw air utk berwudhuk (solat subuh). as for me, pengalaman berwudhuk di broga dgn menggunakan spray air utk sembur baju time iron tu sgt praktikal. x perlukan air yg banyak utk berwudhuk + senang. so, tu la jugak yg aku bw utk naik Bukit Tabur ni.
2)yg muslimat tu, bw la telekung. kain x payah la. sbb korang sure pakai stoking, rite?
3)kalu x sejadah, kain bersih je pn xpe, utk lapik dahi nk sujud.

ok, ni antara gmb yg sempat d rakamkan (thnx incik Hilmi sbb mencantikkan lg pic ni) :

Time azan Subuh berkumandang. KL masih di sinari cahaya lampu.
Matahari sdg menampakkan diri.
Subhanallah!
This is us ^_^

Pisang bagus utk energy.

Yeaahaaa~!!

The Gurlz.
j'adore la sunrise.
ni antara peak yg kami tawan. pic ni d snap dr atas another peak gak, so, nmpk agak rendah je bukit tu.

Curam kan?
Kt sini la yg paling debor. kalo terlepas je tali tu..innalillah la..isk, Alhamdulillah sume selamat.

Ok2..enuff la.. more pics in my FB..kalo berminat nk tgok lg gmb2 menarik, sila la msok FB guer ye. (:

*entry ni d type pd ptg Ahad lalu, tp br d publish harini - selasa. sbb nk tunggu gmb paling cantik menarik utk di up kan kt blog ni. :p *

p/s: next ke manakah? Gunung Stong maybe? InsyaAllah.


Sunday, November 7, 2010

cuti 3hari

Assalammualaikum...hollaaa uols :)

Wiken sempena Deepavali ni korang btpe? wuhuu~ me not alone diz wiken (: there's sooo much hangout here n there. at first, i tot it will be a looong 3days off. ye la, besenye wiken if duk kt umah sewa, mmg xkan gerak ke mn2. sbb (1) malas (2) bazir minyak (3)sorang2,mau p mn? (4) duk umah layan ym lg besh (:

tp, wiken kali ni amat syiok..heeee my x-housemates sume berkumpul. yep, Hast n Kin pulang ke pangkal jalan..hahaha perbezaan ketara bila ada mereka berdua d rumah. rumah da x sunyi lg. yeay~!

agenda Jumaat dan sabtu.. soping..mkn seafood + lepak...soping.. p visit fren yg dpt bb baru.. p konsert!

hohoho.. yep, kami p konsert. konsert FOC. xde kos sampingan. minyak pn xperlu. jalan kaki sudey. hihi utk kesekian kalinya, setelah hampir 2thn+ meninggalkan alam degree hidup sebagai pelajar UiTM, kami pergi ke konsert. ye laa.. ofkos, seblom ni, sokmo pn p konsert yg dlm UiTM je pn.. battle of d band la besenye. or,kalu yg besh ckit, konsert time2 merdeka ke, dowg jemput artis2 tu. ye, tau.. mmg kitowg baik pn ;p x pernah pn p gig watsoeva.. bkn kate nk p, flyers pn xpenah smp ke tgn kami..bahahaha

so, smlm, kami berempat nk melepaskan rindu sbg org muda. kebetulan konsert Hot FM bt depan umah je pn..kt icity, so, kami menapak la p.(ek eleehh,hot fm je pun..ckp cam konsert antarabangsa bunyi..hee) mak aaiiihh.. ramai sungguh org. dr belakang, kami menyusup2.alas, kami berjaya berada d antara yg d hadapan. tp xde la btol2 depan stage. tp bley kira depan la. dekat je. hujan2 pn wa xkesah beb. bukak payung laa..ngahaha lantak la org bakang..teehee (oh, sila jgn salah anggap, bkn kami je bukak payung..ade gak ramai bukak payung, sbb cam hujan lebat ckit time tu)

tgh syiok2 layan lagu.. tetiba x pasal ade org x bertamadun kt seblah kitowg. hopefully mereka tu bkn lepasan UiTM. amat memalukan kalu lepasan U begitu perangainya. perhaps they r still dak skolah menengah kot. berdasarkan keketotan mereka..hee~ y dgn dowg? menjerit2 xde pasal - not bout d singer nor d song. if it is, then kami xkesah. sbb kami pn layan.. tp ni kecoh mengejek? huk aloh.. WTFUN. sungguh mcm hampeh. menjerit kt tepi tinge kitowg plak tu. mau je amik botol yg da kosong ni sumbat kt mulut dowg. gler sakit tinge dgr. kin da buat muke.. aku juz senyum n bley kate.."xpe kin,pengalaman.." wakakkaa

setelah 2jam+ berdiri +  berhibur, kitowg pn blah. x larat berdiri dah. lenguh kaki. ujan pn xhenti2. baju da basah. dlm hati masing2, rupanya kami monolog snrik, tp terkeluar dlm perjalanan balik, kitowg berkata.."ok, tis is d last kot, enap la.." hehe.. kenapa? ntah, mcm x sswei dah berada d kelompok begitu.

swonok gak bila da lama x enjoy camtu. 2hari berturut2 aku habiskan masa d luar. so, harini, i say no to go out. hanya kin n k my je yg masih larat (ye laa..sbb smlm dowg x klua time aku n hast bersoping tghri) harini hari berehat sedunia. hari melayan internet dan hari utk my SBFF. (:

hast da balik ke n9. kin n k my da kua soping. now i'm alone again. but i am enjoying diz relaxing tym, being alone. n waiting..yeah..i'm waiting for u (:

*gmb, nnt update. sbb dlm IP4 kin..dia sdg bersoping d lua.(sj kasitau 'IP4', sbb ade bau kedai tuu..hehe)

me put a loaddsss of smile tis wiken ^_^

Monday, November 1, 2010

Membeli dan blah

slua jeans? wohooo.. ma sgt marah kalau tau aku beli lg slua jeans. dia sgt x suke. n yeps, utk sekian lamanya (agak2 dlm 3thn++), aku xpernah beli dah slua jeans. tapiiiiiiiiiiii.. apekandaya.. slua jeans yg ade tu, dah melampau2 longgarnya. smp kalau pakai with belt pn, masih longgar.. haish!

d tpt kje baru ni plak, bley d katakan most of them berslua jeans. ye la..kje kilang. bkn nk jmp client pn. user sume pn adalah in house. so, masing2 pn rilek la pakai ape pn. smp ade ketika tu, aku pakai bj kurung whole week, ade mber tegur kate aku baik sgt pkai bj kurung..wakakaka errr..bkn x bersyukur, tp rasa spt berpura2 plak. bkn ape..sbb aku pkai bj kurung tu, mmg salah satu sbb aku x berapa selesa dgn baju2 t-shirt n jeans yg ade dlm wardrobe aku skang. t-shirt aku dulu.. urmm.. bila d pk2 smula, mmg ma patut marah aku pn.. baju tu mcm baju utk niece aku. heee~ (ada paham?) n yep, ade beberapa pn aku kasi niece aku yg darjah 2 tu. n even besar ckit utk dia,tp bley la dia simpan utk pkai bila da besar ckit. so, jd nye, t-shirt aku mcm kekurangan d cni. slua plak? jeans aku tu? urmm.. jeans aku da berzaman aku x beli br. aku pakai je ape yg ade. tp as uol know, nowadays, jeans pompn kan, sume jenis stretchable, means yg bley tarik2 tu.. so, bila da pakai lama, slalu basuh, mmg akn loose la. mmg akn menggelebeh mcm pakai slua baggie plak jadinya. x ke haru camtu? ade sepasang je tinggal slua jeans aku yg ok. itu pn yg da berumo hampir 7thn. da season ok. siap ade koyak2 kt ujung kaki tu. harharhar. mmg d best slua tu, sbb ia bkn stretchable. so,tahan lama.

jadi, utk membuang duit, pd gaji 1st kerja d cni, aku p la soping.. hajat hati nk beli la sepasang jeans, t-shirt n slua track sbb aku xtau ke mn ilang track suit aku. klua soping dgn Dian je pun.. n ofkos, Dian da well known - aku kalu soping amatlah fussy. mmg susah nk dpt ape yg aku nk..heee~

1st - track suit.. hrmm.. yg ni sng ckit kot. aku suke track suit yg xde kain kt dalam. tp kain besh. bkn ken mcm baju ujan tu. so, aku pn da lama survey, range arga rm20. so, setel! sng je dpt. cheetah rm20.

2nd - t-shirt. haaa..kali ni aku nk bli t-shirt yg btol2 bwh punggung. aku da xmo t-shirt yg melemaskan aku. tp nk cari ni btol2 susah. sgt la susah nk mencari. t-shirt muslimah? hrmm..bkn taste aku plak camtu. nmpk alim sgt. aku suke t-shirt yg sempoi, tp still cover my back. ade je aku tgok kengkawan yg pkai t-shirt yg cam aku berkenan ni. and in fact, aku pn ade penah tgok yg arga murah dan cantik serta branded haritu, tym nk raya. tp tym tu poket amat kering, smp aku gigit kuku tgok baju tu..hukhuk n yep, i can't find any t-shirt pn yg fit into me smlm. sume cam barut nangka jugak.*sigh

3rd - jeans. jeans pilihan aku? a big NO tu stretchable jeans!! benci gilerrr... apesal laaa sume jeans pmpn skang ni jenis cani? susah glerrrr nk cari yg x stretch. abes tempat aku p smlm. xde satu pn jeans pompn yg aku berkenan. sume style kain nyet2.. aku xsukeeee.. alas, aku geram sgt, aku bli jeans laki..bahahaha sgt puas hati ok. jeans pompn, dah la nyet2, pastu sume jenis cawat pendek. bila tunduk je, bley tanam bunge sekuntum kt bakang tu. huh, benci! jeans laki ok. elok2 je, bwh pusat, tp bkn cawat pendek. pastu kain pn bkn nyet2. potongan? ok je.. pndai2 pilih saiz la.. ketat? xketat sgt. just nice for me. x nmpk gelebeh cam baggie, xnmpk gak cam barut tiang letrik. so-so je.. tp x tau la kot x kena dgn standard ma lg :( urmm..kalu x kena statnded ma, mmg payah laa.. harga? so affordable. less 50% ok. aku geram nk amik yg less 70% tu..or yg arga rm30 tu je..tp xde saiz..huk huk. brand ape? GA Blue. ok ape,kan?hehe nk amik yg Levis xmampu la cheq. byk gak jeans yg branded sale smlm, tp tu laa..nk jumpe,mmg susah. lagi2 org yg sgt choosy like me. ngehngeh :p hopefully jeans ni bley tahan cam jeans feberet guer tu. sgt puas hati tahap maksima! :D

hukhuk.. t-shirt owh t-shirt. 1 je lg tu yg tertinggal dlm list yg x jmp lg..uwaaa~!!

to Dian, merci sbb sgt2 bersabar melayan karenah aku bershopping. maceh dear, sbb dah paham pangai aku..hahaha 10x msok fitting room, xtentu lg belinye kn? kahkah. tp ok apeee..dgn ko ko skali kena terpaksa mkn cheesy cheesy pizza yg baru tu..haha aku sukeeee..sedap seh, pizza tu..mabelessss~!! nnt ko soping, ajak aku tau.ko plak banje aku ek..ngehngeh.

smileeee ^___________^ sbb puas hati dpt jeans baru.. psstt..harini p kje,aku pkai jeans baruuu..woohooo~

next round: t-shirt!


Monday, August 30, 2010

It's been a while..

Assalammualaikum/ hye ^__^

Yep, it's been a while since my last update here. I've been quite bz at opis, smp nk paling kiri kanan pn susah..lenguh montot duk kt kusi tu..sejak berpose xde 1 pn post yg aku update in ere ;p

So, how's ur puasa everybody? pose kali ni ade byk perubahan for me. aku lebih suke masak snirik, even masak bnd yg simple2.. and kebanyakan masakan yg aku masak adalah 1st trial. hahaha ada aku kesah, sedap ke x? at least aku cuba memasak..hoo..sungguh mencabar ok. masak tnp dpt merasa d bln ni. ade yg terlebih masin la..terlebih masam la..mcm2..kekeke.. xpe, practice make perfect, kn? :p

d bln pose ni gak, aku meraikan hari ketuaan  kematangan aku yg ke-26. owh, mmg aku xkesah utk memberitahu ttg umo. ape ada pada umo? yep, umo la yg membuatkan kita lebih sedar diri. lebih mengingati mati. Alhamdulillah, dah 26thn aku berada menumpang d atas bumi indah ciptaan Ilahi ni. meminjam body yg amat cantik skali ini XD buat smua yg wish for my besday, thank you very much! amin for ol ur doa for me. hope smua doa tu akn d makbulkan Allah d bln yg mulia ni.. n aku pn berharap yg sama utk kalian,amin. haaa...i got smthing special d hari jadi yg ke 26 ni..hadiah yg sgt touching T_T hah? nk kena share ke? errr..xpe laa...aku kasi tunjuk ckit je la ek..hee~ aku dpt vid slide yg d buat snirik oleh my special BFF. heee~ maceh sgt3.. sungguh2 terharu.. :)

ni la opening vid yg aku dpt tu..hihi
and, x lama lagi.. lebih kurang 4 hari lagi, aku akan meniggalkan opis aku skang..time to move on.. after almost 2years menjadi staff d kampeni ni, aku mengambil keputusan utk meneroka sesuatu yg baru. membuka lembaran baru. membuka otak, membuka mata (hehehe), membuka segala2 la..(eh,chop2..bkn buka lain2 yg x berkenaan ok...jgn salah tafsir..haiisshhh) yep, after raya, aku akan stat kje kt kampeni baru,insyaAllah. ramai yg tanya, knp aku nk tukar kje? aku gado ng kengkawan opiskah? boss kt opis bermasalah ke? aku tensen ke? huhu no no no...nothing specific 8celi. but d most important is..nk cari pengalaman baru. bley dpt kawan2 baru..bley enhance cara keje aku (kot). bley tingkatkan cara aku berfikir (sbb b4 diz aku da kje d 2 kampeni bumiputera..yg akn dtg ni MNC, cara mereka bekerja/berpk pasti lain ).. urmm...and..harap2 penghijrahan aku kali ni, dpt mendekatkan aku dgn jodoh ku yg ntah d mana la dia menyorok..(haha,malu la beb) amin...hihihi berada d tempat baru, aku bley cuba sesuatu yg baru. mungkin aku bley ubah cara penampilan diri? hrmmm...*garu2 dagu..* menarik idea ni..we'll see.. teehee

dlm bln pose ni gak, spt bese la...gathering dgn kengkawan mst ade punye laa...so, last friday, aku buke pose dgn my x-AI's degree classmates. dkt s.alam gak..depan SIRIM.. lupa la nm rest tu..but mknn dia ok la..masakan melayu. buffet rm28.50/head.. quite cheap la kan?
All d guls + haziq
ini sume kami, tp bkn kt tpt buke pose tu..ni kt tpt minum2 lepas buke pose
fuyyooo...tgok atas balik,cam pjg plak n3 kali ni ek..haha balas dendam beb...lama btol x update..

nway, seblom aku terlupa.. nk wish..slamat menyambut n menantikan malam Lailatul Qadar utk smua :) smoga kita bertemu malam 1000 mlm yg terbaik ni..insyaAllah,amin...

SMILE - always smile my dear.. no matter how hurt u r, but always, smile..it cost u nothing, but it helps u lot.
n please, berdoalah selalu d bln yg mulia ni..smoga doa kita d perkenankan Allah,insyaAllah..amin. ^_^


Wednesday, August 4, 2010

Farewell luncheon ^__^

YM
Azz: Korg...lunch nnt nk mkn kt atap2 amcop mall. Menu utk makan minum boleh pilih sekarang. Nak pilih nanti pon boleh tapi ditakuti akan lambat sampai.
Menu bole refer @ http://www.e-restaurants.com.my/atapatap.htm

chirpy_chummy: wah..aku xtau la geng aku ni nk p ke x..nnt aku tny..nway thnx ek :D
:
:
aku agak letih pg ni..donno y, asyik letih je lately. so, hajat hati malas nk join mkn kt luar, sbb cam xlarat je.mls nk drive pn ye gak. but then, mcm pelik bila all my gang nk p.rasa2 dowg cam byk kje n bz..tp rajin plak nk kua. xkesah la labuu...wa tarak hal, asalkan not me yg drive..keh keh
:
12.45pm

"Ninie, jom! eh,pesal mcm xde org da ni? sumorg pn lunch awal ek rini?" -- bese hari jumaat je yg kosong awal opis ni.

dlm kete

"Weh, ko tau..aku amik air yg paling murah je td tym nk order kt Az..sep bajet beb..aku igt mls nk kua,dah korg sume nk p,aku folow je la..hehe.lgpun aku nk bli eskem MC'D jap g..chocotop..sedapnyeee..," aku dgn penuh semangat berborak dlm kete..

pusing punya pusing selama 40min, xdpt parking seh..gler laa..pastu tgh2 cari parking, kak Sham ckp..

"Eh, ni kete Shahril kn?"

"A'ah la...mak aihhh...sumorg mai amcorp ke rini? xpe..dowg mkn kt len kot..," aku masih suke suki borak.

kami yg lewat smp sbb xjupe parking, tros berdezaassstt menuju ke puncak! eh, bkn bukan.. menuju ke underground..cari tpt mkn tu.. sampai2, aku yg berwajah super duper xcited lg gumbira beserta sengihan menuju ke arah mber2 yg len..yg mmg dari jauh aku da nmpk..tapiiiii.. raut muke aku tros berubah..

erk! apesal sumorg ade niii?? (sumorg = dak2 department aku)

"Dowg bt farewell kita la," Along explain, n yep, dia pn bakal tinggalkan c*c..

wooooooooo~!!! rugi la aku order air RM1 je tadiiiiiiii!! aaaahhh...xdeeee aku nk tukar air jus!! xdeeee...

weehuuu~ aku pn order la air mango juice..ekeke
:
flashback..

no wonder la Azz tny aku  smlm seblom balik, nk MC ke x harini..
no wonder la gang2 aku yg bz tahap dewa tu pn tetiba dgn senang hati nk p lunch kat lua...
no wonder la nampak Shahril n d geng pn ade kt parking td..
no wonder la sumorg kua awal lunch rini..smp kosong opis kol 1245 td..
no wonder
no wonder
no wonder!

hahahaha superb la beb! aku mmg xtau kisah plan ni smp aku jejak kt restoran tu td..teehee~ sengall la dowg,membiarkan aku kekeliruan, kecelaruan, kepelikan sowg2..hampeeehhhh..

nway, u guys mmg besh! *wink

Thank you so much for all.. n gud lak for u guys too..maaf zahir batin. Selamat Hari Raya Aidilfitri. (eh,pulak)



~ muke2 yg d raikan..kakakakaka~

~ hoho..aku suke ini gambo..teehee~

~ half of us~

Wednesday, July 28, 2010

Twin!

oooo.. ni la bb yg dlm pyot norin tu ekk..yg suke notty2 dlm pyot tuu..hihi tomeeyyy ^_^ 
-yg kiri adik, yg kanan kakak- pic besor ni kakak d samping mamanya-

Taraaaaa~~!!!

Congratulationsss to both of u.. Norin n husband.
ur daughters are soooo cute!
gerammmm..
bb sulong nama Adilia , yg angah nama Alia..
see, both ade LIEYA..wuhuuu~ i loikkeee..wiwiwiwi
berat yg sulong 2.7kg, adik 2.1kg. slamat di lahirkan d hosp PPUM, PJ - 10.57am 28/07/2010.
smoga anak2 ini menjadi anak yg solehah, insyaAllah, Amin.


Wednesday, July 21, 2010

Bon Odori?

Assalammualaikum..hyee ^__^

Bon odori? apekah? cam words french.tp jgn salah sangka..it's japanese words..

"In Malaysia, Bon Odori Festivals are also celebrated every year in Penang and at the Matsushita Corp Stadium in Shah Alam, Selangor. This celebration, which is a major attraction for the state of Selangor, is the brain child of the Japanese Expatriate & Immigrant's Society in Malaysia. In comparison to the celebrations in Japan, the festival is celebrated on a much smaller scale in Penang and Selangor, and is less associated with Buddhism and more with Japanese culture. Held mainly to expose locals to a part of Japanese culture, the festival provides the experience of a variety of Japanese food & drinks, art and dance." -quote from wiki wawa

it is 8celi..." family reunion holiday during which people return to ancestral family places and visit and clean their ancestors' graves, and when the spirits of ancestors are supposed to revisit the household altars. It has been celebrated in Japan for more than 500 years and traditionally includes a dance, known as Bon-Odori." - wiki wawa oso.

owh,aku br tau ttg bnd ni..haha tp xtvt bersih kubur ni xde la d buat kt mesia ni. sbb ritu pn,aku p yg kt shah alam ni, xde plak nk bersihkan dowg pny kubor ke ape pun..teehee..

hrmm..menarik gak..swonok tgok culture org jepun. xdpt p jepun,kt cni pn bley tgok.part yg paling aku suke part menari tomeeyy tu..hikhik..
cute gler ok,menari dia.. tgh2 padang ade stage, pastu atas stage tu la ade gendang la,rebana la bagai (err..aku xsure alat tu btol ke nama) pastu, keliling org main alat muzik tu ade org2 pakai kimono menari comel..cuteee je tarian dowg.sng je. mcm main budak2..haha org laki,pompn pn ade. dowg menari ikot muzik yg d mainkan. muzik pn comel2 bunyinye..(sila bygkan ala2 doraemon pny lagu..haha) kedian, org2 tu menari keliling,pusing slow2.. n d best is, org yg kt bwh stage pn menari gak.(penonton).. kitowg pn ikot tarian comel tu, dan sama2 pusing keliling stage slow2..comeellll... antara step yg aku paling igt, ade bt cam 'sarange'.. hahaha cute sgt ok! tet tet tet. bunyi muzik tu..cuteee..(berapa kali mau cute comey daaa)alaa..tp xde plak pic snap time kitowg ikot menari tu..ekeke

 
~ atas stage ni laa..dowg menari comel tu~




pastu,ade mknn jepun gak jual kt sana.. kitowg ni mulanya semangat gler nk try mknn jepun..tp byk yg da abes..huuu~ (sedih).. tp elok gak,sbb aku pn cam was2 nk mkn..sbb kt tepi2 tu ade jual 'air kencing setan'.. huu~ paham2 la kan..:p tp aku ade la beli air segelas, air yg aku yakinkan diri halal dan x bercampur gaul ng air yg non-halal tu.
owh, aku br tau,event ni tiap tahun ade buat kt situ. so,nx year,sape2 yg nk cuci mata tgok awek2 comel2 pkai kimono, silalah dtg cni yep..hee~ tp haruslah d nasihat awal2, sila bersedia utk jln jauh drp tpt parking kete..sbb mmg penuh gler nk park. mmg jln kaki dlm 15min utk smp ke tpt tu..(stadium seksyen 20,shah alam). or else, better pick a public transport, sbb mmg d sediakan bas utk ke cni..bas free plak tu..lg sonang.


Friday, July 9, 2010

Holiday wif Geng Orang Kampung

Salam Jumaat & salam sejahtera kpd smua..

Dah ckup seminggu br nk update cter ttg p Redang ritu.haha sbb igt nk kumpul gmb byk2 dulu, then choose mn berkenan utk post dlm new entry ni. tp nmpk gaya,1camera  shima lg lambat sgt nk kasi gmbnya, oleh yg demikian( xle blah ayat skem A), aku choose gmb2 drp 2camera je la ek..

So, we all bergerak dr Seri Kembangan kol 9.30pm, right after Ktua kg selesai tugas dia..al-maklum la..tugas seorg ktua kg  DBA mmg mencabar..shift working hour, nk buek acano.. kami drift 2buah kete vrooooooomm troooosss ke KT. kete orenji-san dan kete miss cherri membelah kesunyian d mlm terkebut.. dlm kelajuan, kesesatan jugak lah ckit2.. seb bek dpt pulang ke pangkal jln dgn jayanya. ngehngeh..

Tiba d KT around 3.30am. kami bertiduran, merehatkan diri d banglo yg tersergam indah d pinggir bandar KT. sungguh nyaman skali berada dlm kawasan kampung. tup tup, baring da terlelap smp subuh.. after solat kitowg bersiap utk gerak ke destinasi yg d tuju. bekpes pg tu? peerrghhh...jgn jeles ya.. kitowg d sajikan dgn nasi impit + wedges buatan kampung oleh mummy wan. n d best is..harapan dan impian aku mlm td, ketika john membontoti lori buah duyan - tercapai! kitowg d sajikan dgn buah duyan fresh dr ladang...weehuuu~ bekpes da mkn duyan beb..wallaweehhh..cedaaappp...isinya tebal, lemak manis..errgghh...maveles! dlm kete odw ke jeti Merang, paham2laaa... burrrpppp... semerbak bau gas duyan...kahkah (oopsss...not me ok. aku sendawa tutup ng bantal, pastu bukak tingkap. ;p )

Taraaa...dah smp jeti Merang..



~ galok tgu boat smp..haha~

Nek boat dlm setgh jam gak ler.. boat tu pny drift, smp kecut perut aku..tp besh plak..haha
Kitowg xdpt duk together2 dlm bot, sbb da penuh.so, ade yg duk depan,ade yg duk bakang. me myself pn duk ng sesape je..lantak la labuu...asalkan bley smp redang..haha 
~ dat's me - yg bt peace kt depan tu..ekeke tudung biru ye tuan2 puan2..~

Sampai je jeti Redang, mak aiihh...hati tros jatuh cintan! haiipp...no no..bkn kpd manusia, tetapi pd kejadian Ilahi..Subhanallah.. cantiknyeee...
~ pandangan dr jeti~



~ jejak kaki kt jeti~

~ here we are..~

Tak tunggu lama, dpt je key bilik, rehat dlm 10min, tros zaasstt..kitowg klua ke pantai..bermandi manda membasahkan badan sbb terliur dgn air yg biru ijau tu..huhu ni tentative program kami..


ok2..mls nk cter pjg, kitowg p snorkling 3x sms kt cni. yg 1st snorkling, kaki aku da berdarah2 kena shell yg lekat2 kt batu tepi2 tpt coral tu..sob sob..luka agaklah dalam..uwaaa~!! sakit seh.. takot gak, takot ikan jos dtg terkam..hukhuk :( sgt sedih. tros moody lepas kejadian. tros aku nek bot. cakiiitt :(( 

~ moody pn ade hati nk bergmb :p ~


hari ke 2 plak, kitowg p tmn laut marin. time kol 9am camtu. ombak agak kuat time kejadian. conclusionnye, tpt ni xberapa cantik coral dia. n sbb tpt coral tu tepi pantai je, so, byk la kaki2 yg terluka terpijak coral n batu2 yg byk d tepi2 tu. nak d jadikan cerita, kami tertarik ke tgh laut gak ler tym tgh syok tgok coral. 8of us, sumenye tertarik. nk balik ke pangkal jln, mak aih..susahnyaa..dgn aku yg xreti berenang.. alhamdulillah, ade kwn2 yg sudi membantu..hukhuk (sebak terharu) T_T xlama kitowg duk kt c2, sbb da serik dgn kaki sumorg luka2 berdarah bagai. alas, duk kt tepi pantai je la...

~ cni la tpt marin tu, xbesh sgt pn.. kt batu2 bakang tu la kami sume tercedera kaki tgn dan segalanya..~


balik snorkling pg tu,kitowg bt aksi terjunan dr jeti sowg2.. gilerr laa..takot seh! mcm nk bunuh diri rasanya..hahaha bila da lompat tu cam.."Ya ALlah..ape aku bt ni...owh no!"..huhu debusshhh~~!! masoklah air dlm rongga idungku ini..smp ke dlm tekak..errgghh...bulp..timbul smula ke atas air..huhuhu tp syiok! xperience tu beb...pasni tobat xmo buat dah! ekekeke


~ setelah aksi lompat dr jeti~

ptg hari ke-2 agak besh tpt snorkling dia. yg ni d best kot. thumbs up la! mmg heaven.. cantiknyeee..ikan2 jinak, sume d keliling kami je. asal ade roti secebis, sume berebut2 smp tergigit tgn..haha geli uuu...tp syiok! *wink* (sory,xde gmb kt cni plak..isk)

mlm hari ke 2 ade BBQ.. tp xdan amik gmb..sumorg da full n letih.. kitowg pn cam bese la..ade agenda tukar2 hadiah laki- pompn.. sumorg puas hati dgn gift masing2..teehee.. ^_^

~ jom, balik! babai redang.. ~


end of d day at redang, sumorg pn xsabar2 nk shopping kt KT plak..haha.. lunch kt umah wan again, n yep, again we had duyan!! pengat duyan wif pulut..walla~! sgt sedap. 4x aku tambah..ooppss.. hee~

ok la, utk pic yg lebih menarik tertarik ko mmg deboommm! silalah lawati photo album facebook aku.. aku da compile drp 2buah camera..sdg tgu camera terakhir je lg..xdapek2 lg pic ni..haiihhh~ 

fyi, kitowg pny cam sume xlut air..so,xde la gmb underwater...sadis gak, tp apakan daya...

conclusion, tis trip is really awesome! i really had my sweet memorable time wif all of u guys - geng org kampung.. lap u la... so, where's d next? teehee

Monday, July 5, 2010

Penantian



Penantian - Dani Setiawan

penantian adalah satu ujian
tetapkanlah ku selalu dalam harapan
kerana keimanan tak hanya diucapkan
adalah ketabahan menghadapi cubaan
sabarkanlah ku menanti pasangan hati
tulus kan kusambut sepenuh jiwa ini
di dalam asa diri menjemput berkah-Mu
tibalah izin-Mu atas harapan ini

doaku...

Rabbi, teguhkanlah ku di penantian ini
berikanlah cahaya terang-Mu selalu
Rabbi, segala upaya hamba-Mu ini
hanyalah bersandar semata kepada-Mu

Rabbi, redhailah penantianku ini
hadirkanlah ketenteraman di dalam hati
Rabbi, hanya pada-Mu-lah doaku ini
duhai tempat mengadu segala resah diri

* terima kasih Along (my besh fren eva), atas lagu yg penuh makna ni.. thnx sbb sentiasa ada dgn aku..selama  15tahun kita bersahabat, ko masih ada utk aku bila2 masa..i lap uuu ^_^ *hug from Alang*



Thursday, July 1, 2010

Holiday time!

Assalammualaikum..

weehuuu~ m gonna go for a holiday - 3d2n at redang wif my Geng Org Kampung..yabedabeduuuuuuuuu~~

tunggu nnt i update byk2 pic ok ;) teehee..




hoho..dah..tu je dulu.
nnt aku amik pic btol2..ekekkee


Related Posts with Thumbnails