Petang 1 April 2011 tu, aku kalut giler. Balik opis mmg awal, blom kol 5 aku da chow. Semangat aku dtg awal semata nk blah awal. Tapi still, aku lewat. Semua gara-gara incik cab yang aku call, tak sampai2 even da hampir 20min aku tunggu bwh blok. Sangat mencabar kesabaran! Instead of aku tunggu cab yg aku da cal td,aku tahan cab tepi jln je. Oh, saat ni la aku nak nanges, kenapalaa aku xde sesapa yg boleh di minta tolong d saat ni, kalo tak, xde la aku kelam kabut cani..sob sob. Dah tu plak, nak smp ke Stesen Komuter Padang Jawa yg sepatutnya mkn masa x sampai 10min, ambik masa hampir 15min - JEM! deng!
OK, tgok jam, dah kol715. sejak kol 630 aku tunggu cab. fine. komuter kol 735, ticket train katenya kol 830. Yes, aku sangat teruja sejak beberapa hari sebelum ni sbb 1st time nk nek train jarak jauh, tp bila da jadi camni, segalanya berubah. Rasa nk je aku jadikan komuter bertukar jadi Putra LRT. if and only if i m a magician..lama dah aku bt camtu. huh!
Kol 820pm aku smp kl sentral. Dlm tempoh 45min nk smp cni, bermessage2 aku dpt drp ktua perjalanan..Bukan kate dia, aku pn risau nk mampos. Sesampai je kt klsentral, tercongok mber tu tunggu depan eskalator, mmg da klimax lewat nih! silap haribulan ade yg kn tinggal train. Terus je kitowg berlari anak naik ke stesen KTM. Memang train Ekspres Wau da ade da pun. Termengah-mengah gak laa. Mujur gerabak kitowg btol2 berada di depan mata. Phew~!
Masok2 je, tros caragass mencari katil. Wehuuu~ barulah semangat eksaited itu muncul kembali..weeeee~ tak sempat nk gerak train tu, perut aku da berbunyi2 mintak di isi. Seb bek pesan kt mber suh blikan mekdi td. Dengan penuh beradabnya, perut aku di isi dgn sebiji dabel cis beger. Burp, Alhmdulillah.
Mood eksaited aku kembali menyerang. Aku puas hati dapat nek keretapi dalam erti kata sebenar. Tambah2 ketapi yang ade katil..hohoho aku tdo dalam senyuman mlm terkebut.. ^_^
![]() |
| ok, ni bkn tpt tdo aku.. |
![]() |
| ni la pemandangan dlm gerabak berkatil |
![]() |
| cafe |
to b continued..






11 comments:
teringinnya nak naik ketapi ada katil
tapi takde hala tujuan pula
hoho
una berry: ko hala je mane2..nk tunggu hala tujuan lambat kot..singapore ke balik hari..cantek gak..
leya: best2...jeles sekejap..aku nie leh jeles je..join ko ntah taun bile la kan..hehehe
[una] una, tu pn 1st tym chummy nek. mmg giler eksaited wooo..jom, kita p singapore nk? together2, mcm melur ckp. :D
[melur] alahai, ko p ng husband ko je rose, ajak syazwan tu hanimun sekali skala atas gunung. ngeee~
bila nak sambung bahagian ke-2
aku dengki aku dengki aku dengki..
hahahaha
[DH] nanti la..xde mood lg.
[cero]ko dengki je btpe. meh join skali. br besh! :D
hmmm..agk kalut d situ
tp konfem best bl igt blk
hahaha...tau xpee...mmg last minit gilerrr.. mulut ni x putus2 berdoa biar komuter tu laju jek..huhu Alhmdulillah..
chummy paling lambat ke? kikiki
mesti muka cuak
err...errr...
sape ntah lambat tuuu..
lalu beredar bt x tau..
:p
Post a Comment