Ini adalah ruangan peribadi penulis. Jika anda terasa atau sentap dengan sajian di dalam ruangan peribadi ini, sila tekan pangkah di hujung atas belah kanan. Segala yang di coretkan adalah hak penulis, tidak kira ianya adalah kisah benar, luahan hati mahupun rekaan semata. HARAP MAKLUM.
Showing posts with label family. Show all posts
Showing posts with label family. Show all posts

Monday, April 25, 2011

Wingkey

Assalammualaikum...holla~!

WAaahh... got a new family member... woha!


"sape nama dia, Aiya?" - me

"winky" - Aiya

"how to spell?" - me

"W.I.N.G.K.E.Y   wingkey" - aiya

"hah? erk..owh, ok.. helloo WINGKEY..helloo..assalammualaikum.."

hoho.. 'Kunci Sayap' kiuttt... sgt kiut. d cutest!

bila nk ade pet snirik plak ni... alaaa...gerammnyeee..

Muke bangon tdo my niece n her WINGKEY.
*owh, windu juga sama Bobot..dan Chery.. dan Kaka. =.=

Monday, March 28, 2011

Cheese cake ver 2



Taraaaa... buat cheese cake lg..weehuu~ tp ni version yg ke 2. yg dulu2 tu, buat yg chill cheese cake. wiken ritu, bt bake cheese cake in water bath bersama kak chik. ha..no no no..bkn cheese cake ni kena mandi ok. water bath tu, maksudnye, di bakar dgn keadaan ade air d sekelilingnye. means, masak kek ni, msok dlm oven tu, tarok air kt dulang oven tu siap2 la...keliling loyang tu ade air. utk memastikan kek x merekah.

ok, anuf said la. nk resepi? 8celi resepi ni amik drp blog sumbody gak, tp lupa link dia..puas gugel, cari smula, tp x jumpa..sorry.. kpd empunya resepi, maafkan and halalkan lah resepi ni ye...semoga saudari di murahkan rezeki,amin.. so, resepi nya:

Bahan-bahan:

250g x 2  krim cheese Philadelphia brand Kraft.
Blueberry sekotak
Biskut merry 2cwn (sebelum d hancurkan) 
Mentega 2 sudu besar
Serbuk almond ikut suka hati (tp dlm resepi kami dpt tu 1/4 sudu besar je..mcm ckit, so,kami tambah ikutsukeati..mcmbesh banyak2..hihi)
gula 1 cwn (myb next time nk kurangkan ckit la..nk bt 3/4 cwn je.sbb cam manis ckit rasanya)
telur 3 biji
tepung gandum 2 sudu besar
1/2 sudu besar esen vanila

*bahan2 semua mudah di dapati hanya di 'Gergasi'

cara-caranya:

ini untuk base dia je tau.
  1. Blend biskut merry.
  2. panaskan mentega selama 15saat dlm microwave (nk cairkan pn xpe kot)
  3. campurkan biskut merry yg dah di blend dgn mentega td smp boleh kepal-kepal ckit jadinya.
  4. lenyekkan campuran td ke atas loyang yg da di lapik kertas minyak.
  5. sejukkan dlm peti ais sementara nk tunggu cheesecake sebenar siap.
ni pulak untuk kek sebenar
  1. pukul cheese smp nmpk lembut n creamy
  2. masokkan gula dan pukul lg sampai sebati
  3. masokkan tepung gandum, pukul smp sebati
  4. masokkan telur satu persatu, pukul sebati.
  5. masokkan esen vanila, serbuk almond.
SIAP!

tuang ke atas base yg di simpan dlm peti ais td. (ye,pastikan base tu da kluakan dr petiais la ye,seblom tuang yg lelain tu)

oopss..jangan lupa campak-campakkan blueberry yg da siap di basuh ke dlm bancuhan yg dah di tuang td.

*pd pendapat chummy, bley je nk tukar blueberry kpd oreo, choc, stoberi, or ape saja..

bakar pada suhu 150darjah selama 55minit dengan kaedah water bath.

dah siap bakar, keluarkan air tu, dan tinggalkan loyang yg berisi cheesecake tu dlm oven yg dah di off, selama sejam. (yg ni x sure untuk ape, saje nk kasi masakkan lg agaknya) kemudian, sejukkan di dalam peti ais semalaman utk hasil yg terbaik!


p/s: di nasihatkan anda menggunakan loyang yg boleh bukak ikut tepi tu untuk memudahkan. senang nak keluarkan kek bila dah masak.





ok,selamat mencuba! (:


Thursday, February 10, 2011

Aku sayang kamu #2

Assalammualaikum, hello korang.

CNY ritu ramai giler berpusu2 pulang ke kampung halaman. aku pn sama je laa.. 2x5. cuti 4hari beb. rugi wooo x kelik kampung. dari awal tahun aku da beli tiket bas utk blk kg raya cina ni.

macam yang aku agak, Alhamdulillah, most of my siblings pn balik. cuma kak chik n her hubby je x dpt balik.(sabar ye kak chik..bese laa..adat orang da kawen..:p ). bila da balik reramai ni, mmg kecoh la umah tu.

cuti khamis - ahad. as we know, ahad tu adalah hari persekolahan dan hari bekerja utk negeri2 d sebelah timur. so, dah nak dekat ahad tu, ofkos la ade sorang dr kanak2 yg ade dalam rumah aku tu terkecoh2 nk bt homework. aku pn suke je nk selak2 buku2 tulis dak2 ni. suke tgok ape yg di repekkan dowg. lagi2 kalu buku karangan BM or BI.

aku selak buku penulisan BM anak buah sulungku.. aku baca dan baca. hingga ke satu muka, aku hampir berlinang air mata. Ya Allah, betapa hebat anak ni, sehingga dia berupaya menanggung beban kecewa. Aku sekang air mata drp jatuh. series, lupa aku nk snap karangan dia utk tatapan korang.

ape yg mengharukan? karangan bertajuk keluarga saya.

dulu, aku kalau nk tulis karangan, aku selalu mengandaikan diri aku di tempat itu. paling berkesan, melalui pengalaman sendiri. karangan akan menjadi sgt cantik bila di isi dengan senyuman ikhlas dari hati. namun, tulisan anak buahku yg sorang ni, sgt aku fahami. dia sedang cuba mengimpikan sebuah keluarga yg bahagia.

cerita bermula dgn pengenalan kepada ahli keluarga. di ikuti tentang ibu yg tercinta. kemudian, si bapak yg jarang bertanya khabar - tetapi di tukar untuk memberi gambaran yg terbaik untuk manusia bergelar bapak. perenggan berikutnya di ceritakan tentang penyayangnya sifat kedua ibu dan bapa. bapa yg penyayang? oh, aku sgt pasti ttg ni. itu semua adalah khayalan si kecil ini. yg amat berharapkan kehadiran bapanya yg penyayang seperti suatu ketika dulu. ya, di sinilah part yg paling aku baca berulang kali sehingga hampir jatuh air mata. aku yg membaca, yg mengetahui cerita benarnya, yg sudah dewasa, blh menangis jika di beri tajuk yg sedemikian rupa, inikan pulak anak kecil ni. bagaimana dia menanggung bebannya? bagaimana dia merahsiakan rasa hatinye? bagaimana dia berhadapan dgn dunia luar yg serba sempurna familinya? bukan satu karangan yg bertajuk menjurus ke arah 'keluarga sempurna saya'. tetapi beberapa.

sampaikan sijil penghargaan yang di berikan kepada si kecil ini juga blh tersilap bintinya. nama penjaga di sangka nama bapa. apakah? adakah pihak sekolah tidak memandang isu hati nipis si anak kecil ini? borang yg di isi seringkali perlu di ulang isi. kerana cikgu sendiri tidak memahami. anak kecil ini d jaga oleh penjaga merangkap atuknya. bkn bapanya. bila di isi ruangan penjaga, cikgu pulangkan semula form tersebut, katanya salah isi. Ya Rabbi. telah berkali si atuk ni pergi menerangkan kpd pihak sekolah ttg ni. apelaaa susah sgt nk paham??

Ya Allah, aku berdoa, semoga Engkau memberikan yg terbaik utk anak2 buahku semua. semoga suatu hari nnt, akan hilang segala rasa kecewa di hati mereka, di ganti dgn yg lebih baik dari yg sebelumnya.amin.

dlm hati, aku berjanji, aku mahu menjadi seorang auntie yg terbaik utk kalian. bkn aku saja, aku yakin, smua uncle2 dan auntie2 serta nenek dan atuk kalian juga begitu.lebih2 lagi mama kamu. kami akan berikan sepenuh kasih sayang kepada kalian.insyaAllah, selagi nyawa di kandung badan.

'anak-anak' ku sayang.


Tuesday, January 25, 2011

Untuk Adik Tersayang


Ini adalah adik.
eh...yg baju hitam tu ye..yg kecik tu anak sedara.
hari ni, hari keberanakkan adik ke dunia.
dia lahir setelah aku berumur 9 thn. ye, jarak kami jauh. and Alhamdulillah, dia lelaki,
at least, aku masih bongsu. 
utk perempuan. 
HAHAHAHHA (aku sgt suke)

td, kak lang ada call dia, tp tak dpt plak. cheiit.. p mn ntah.
call ma, ma kate, adik ngadu kt dia siang td,
"harini xde org pn cal adik.."
alololor... cedihnyee...
bkn x igt, mmg igt ok.
pepagi da bunyi reminder kt henset tu. (ooppss..bkn x igt laa..mmg saje buh reminder)
and, pg tadi gak da wish kt FB, kn?
mmg nk call mlm ni..
after cal ma, try cal adik smula,
tp x angkat lg. hampeh!
main futsal x abes2!
alas, SMS je la pengganti diri.
orang bkn x call ok. da 2x call, dia yg x angkat. sape suh? padan muke...bwuueekkk :p :P

utk adik:
kak lang mintak maaf bg pihak siblings kita yg len.
bkn kitowg lupa, x igt jauh skali.
ntah la..mungkin jarak umur yg jauh membuatkan kitowg mcm susah nk mendekati adik.
maaf kalau adik rasa kitowg seolah2 x pernah nk tny kaba adik.
(kitowg sentiasa tny ma n abah ttg adik, tau)
(mujur now ni ade FB, rasanya lebih sng nk tgok adik..(sng ckit nk teropong btpe..miahaha) )
xpernah bermain2 dgn adik.
tp kak lang slalu je main ng adik kn?
yg tumbuk2 sepak2 tu, bkn sokmo ke? (hahahaha. hampehs.tau la dia belajar silat. cheiit. xpaa..akan k lang kuatkan skill sekehan padu!)
jauh d sudut hati, kitowg sayang adik.
kak lang sayang adik.

anyway adik,
just wanna wish u a hepi belated besday (sbb tgok jam da kol 12.44pm 1/25/2011, besday adik 24hb.haha)
smoga menjadi org berguna dan anak yg soleh.
smoga pjg umo, murah rezeki serta d berkati dan d lindungi Allah selalu. amin..

now ni dia da besooorr.. jerawat penuh kt muke. da x cute da cam kecik2 dl. :p



Tuesday, December 28, 2010

Family Day 2010 - Cameron Highland




hehe..sama x dgn pic kt atas? ni la kt puncak gunung brinchang. ^_^
(2nd day)

Sejahtera ke atas smua. (:

last wik, isnin -  kita d kejutkan dgn berita ttg bas yg eksiden dan menjadi asbab kepada kematian 28org pelancong thailand kt jalan cameron - simpang pulai. on dat tym, aku n famili mmg sdg berada kt atas nun, atas bukit cameron tu pn. kami tiba kt cameron hari ahad tu (19/12/2010 ) . gerak dgn 3 buah kete yg mn salah satu kete tu aku yg drive (full time driver), kitowg lalu kt simpang pulai tu la. jln xde la trok sgt kot, odw pergi tu. tp still, ade gak kanak2 yg termuntah hijau. haha 1 of my niece termuntah dlm kete, tp bkn kete aku ler..hehe seb bek.paling x le blah, abg zizul menggambarkan cane keadaan b4 si budak tecik tu termuntah..

" tgok2, mata ain da juling" kate abg zizul dlm kete.

x lama pastu..bluweeeeeeeeeeekkk!! hamek kooo.. muntah terburai dlm kete atas peha mama dia snirik.. wakakaka lawak glerr.. smp juling mata nek kete. kah kah.. ciann..

si kecik ain yg pkai snow cap biru tu la yg termuntah dlm kete..haha beside her: umairah. kazen dia.
(dlm apartment yg d sewa)

time benti kt kaki bukit cameron utk membersihkan muntah si kecik tu. siap bley sengih2 lg pas muntah. cett!
(1st day smpai)

owh, hari ahad petang tu, lepas bersantai2 rehat dlm umah, kitowg klua mencari mkn ptg..kami p ke pasar malam brinchang tu. aku x perasan la plak, org ape yg ramai. tp along ckp, ramai org2 thai kt pasar mlm pd hari ahad petang nk maghrib tu. mungkin mereka yg along terserempak tu da x bernyawa kot now ni. mungkin merekalah mangsa nahas bas yg isnin haritu. *insaf seketika*

ni la tpt tinggal kami kt sana. lupa la ape nm apartment ni. tp TM pny - sponsor by along.
diz is my whole family :)
(3rd day, da nk balik ni)


kt stoberi farm (day 2)

day 2 - tmn bunge.

day 2 - taman rama2


pemandangan dr balkoni umah d hari ke 3.

bee's farm day 3

ladang teh boh. last port before gerak pulang.



ok ok..dah laa..nk tgok p kt fb aku ek.. berlambak lg gmb. 

last. my famili potrait.

perjalanan balik, selasa ( 21/12/2010 ) kami da x lalu kt laluan simpang pulai tu. sbb kitowg bajet, sure kes semalam (isnin) yg bas terbabas tu x habes lg, mst jem pny. so, kami lalu kot jln lama yg teramatlah berbengkang bengkok. mcm ular kena palu. laluan tu x igt nama jln ape. tp dr cameron tu, tros tembus Tapah. abah kate, jalan tu mcm jln kl - gua musang suatu ketika dulu. huhu adventure gilerr..

dah dah. ok. last pic - my beloved niece.


wuhuuu...alhamdulillah. percutian kali ni mmg besh sgt. swonok. sejuk2 gituuu..hee.. nx year? pangkor kot katenye, insyaAllah XD

Friday, December 17, 2010

Semangat holiday dtg lagi


kucen ni sgt comel. tp bkn ttg kucen ni aku nk cter.aku nk ckp ttg tpt kucen ni d ambil gmb.. haha ktne? kt cni sbnrnye...

taraaaaa...


yeaaahhh... im off to Cameron Highlands tis Sunday - with my family! weeeeeeeeeee~

tomorrow morning ma,abah, adik n si kecik-kecik ank2 sedaraku akn smp,insyaAllah. last year kami berada d Langkawi, tahun ni bakal menerjah cameron plak. hehe alhamdulillah.. smoga gathering and holiday bersama family terchenta akn merapatkan lagi tali silaturrahim kasih sayang antara kami smua,amin.. :)

nantikan update terbaru nx wik, insyaAllah. XD


Thursday, September 23, 2010

Raya 2010

Salam Aidilfitri utk smua muslimin dan muslimat...

xmo ckp lebih2..sbb da basi da topik ni,tp aku je br nk up..huhu quite bz lately.. bz dgn kehidupan yg berubah..ecewahh~ ok, silakan menjamu mata. berkenalan dgn barisan family ku yg terchenta.. ;)

My whole family - 1st take  :D

Last take..hehe yg depan skali tu my protege..baguss..pndai posing mcm auntie alang dia..ekeke

ok, xmo ckp byk utk n3 kali ni..yg penting, gmb! hahaha it speaks louder than word! ^_^

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR BATIN DRP KAMI SEKELUARGA.


Thursday, August 12, 2010

Birthday Celebration




Yeaayyy..there comes August! huhu

ooppss...Assalammualaikum n hye korang :)

August.. bulan yg penuh dgn sejarah dalam keluarga kami.. y?
 sbb 4/8/1974 ma abah kawen.
pastu, along kawen ng kak aida yg besdaynya 7/8/1975..
then, 9/8/1979 kak chik plak lahir...
13/8/1976 adalah besday kak ngah.
19/8/2005, kak ngah melahirkan cik mon a.k.a Angah pny besday lak..
n last but not least..23/8/1984 seorang yg menarik plak lahir...hohohooo!!

tahun ni along open table utk sume adik2 pompuannya yg tersayang..termasoklah isterinya yg tercinta..
kali ni kami pergi agak jauh ke tepi KL..ulu langat. restoren ni terletak d atas bukit d ulu langat tu..perjalanan dlm 1jam setengah gak ler dr umah along kt puchong tu. sampai2 tu...mcm x sabar2 je nk tgok restoren dia..huhu cantiiiiikk sgt pemandangan kt rest ni...makanan dia pn besh. puas hati la wa cakap sama lu!
ok,lets pic talk...
Restoren Haven, Ulu Langat

Lamb Shrank
Sirlion Steak
Lamb ....(lupa nama)
Lamb Beriani
Chicken Beriani
Wahhhh...itu antara mknn kami pd malam itu.. 8celi ade lg chicken wing & mushroom soup. tp xsempat nk snap gmb.. harap maaf sekiranya ade yg meleleh air liur kerana mknn terkebut mmg mabeles! ;p
Besday guls : Kak Aida, Kak Chik, Kak Ngah, Kak Lang
wif budak tecik bln 9: Umairah
see, nmpk x pemandangan KL @ nite kat bakang tu? cantik kn? ^__^
Terima kasih Along (gmb tido plak...huhu)




Tuesday, June 15, 2010

Birthday Gift

Salam everybody ^_^..

after 'bout a month waiting for this order, alas, it hv been post to my hometown..huhu
xsempat nk tgok kt kg ritu.
tp xpe, aku request tuan kedai utk tarok those cute lil things punye pic dlm dia pny( tuan kdai punye) blog
cantiiikkk...suke sgt sbb yana ni sudi trima order request drp aku yg dgn selamber nk order pic princess kt brg2 ni.. sbb b4 diz xde lg aku tgok order dia amik pic princess ni..seb bek dia sudi bt kan..alhamdulillah..aku puas hati :)
harap2 ank2 buah sume igt la kt auntie alang dowg ni kalu nmpk pic princess ni.
(dush, dush, dush, kasi sedebik, perasan lebey..)muahaha

~ besday gift utk my 1st niece, Kakak (Nor Hazwani Liyana) ~

~ ini plak gift sesaje utk niece2 yg len..Irdina Umairah, Nur Dayana Batrisya dan Nur Qistina Aina ~
~ owh, Siti Haslina tu my sis (sebok nk order gak..) ~

p/s: after this bley la re-order lg...dlm kepala da terfikir beberapa nama utk kasi diz cute lil gift..teehee

*cdt pic from yana's blog

Friday, May 7, 2010

Hari-hari hari ibu..^_^

Mother's day is juz around d corner.. owhoo... i juz plan to gv a SPA treatment to my mom (individual present).. n there's also a prezent from our siblings.. donno yet wut they gonna buy.. perhaps a handbag + jubah.. ma r so excited when talk about jubah.. konon2 jubah kt KL ni cantik2 la..(konon).. ekeke tiap kali turun KL, mst ma usha jubah.. so funny la my mom. mcm dak kecik.. rituuu..dia ade bli jubah,kalerful..bli kt pkns Shah alam la.. soo sweett..dah r ma kecik,pkai jubah tu,mcm dak kecik jdnye..ekekeke

where m i gonna go for SPA wif my ma? m juz thinking of k yanie's spa house. alang2 p nilai, balik spa bley teman ma p soping kt nilai3 plak,kn? hrmm...great idea (tepuk2 bahu snirik..) musti ma suke..kehkeh..

ape yg paling aku igt ttg ma? ofkos her masakan! sehingga menjilat jari beb! d best is ns ayam.. mabeless.. sayur bayam merah msk lemak pn besh woo..ratah camtu je daun2 tu..manissss rs..xpahit pn.. nasi kerabu ma pn best! susah nk dpt kt tpt len yg rasa camtu.. ns lemak? xyah ckp..dulu ma jual,laku jek.. nasi dagang? wallaweehh..ayam percik? mak aaihh..dah drooling nih..

ma always know wut i want. jauh d mata,dekat d hati. n ma always know, wut's in my head. byk kali jadi kes, bila aku terpk nk suh ma tlg masakkan sesuatu yg aku terliur tym nk balik kg, tp bila smp umah je, bukak tudung saji, mmg dah ade mknn tu! gilerr laa!! btolll!!! byk kali ok..slalunya time hari aku balik kg la..hari aku gerak dr KL ke klate.. dr KL da mula pk,nk mkn ape nnt esok..nk suh ma masakkan.. tp xperlu n xsempat nk bukak mulut, mmg da terhidang atas meja, ape yg ade d pikiran on d way home tu..wallaweehh.. cayaaaanngggg ma! she knows me inside out! ^_^

tp dlm byk2, aku paling igt, cane dia penah kurung aku dlm toilet..soo scary seh! sebabnye? sbb ak nk mkn manggis yg dah abes tym tu.. huhu naluri kanak2 bongsu (tym tu la), memberontak, bila bnd yg d sukai xdpt. bkn ma xsimpan, tp sbb aku snirik da mkn buah tu mlm seblom kejadian, so,kasi org len la plak merasa..tp aku ngengade..nk jugaaak!! menggeletik aku hentak2 kaki..hampeh sungguh bila igt smula..kalu aku ade kt c2 gak tym tu,jd org besar, aku pn meluwetss tgok aku snirik.. rs nk sekeh2 jek...nanges mcm ape..mmg ptut kn kurung dlm jamban! wakakakaka

ape pn, i knoe she did well.. here i am.. being a muslimah, dlm acuan ma abah yg mantap! teehee.. thanks a lot ma. even me r not as u both expected, so many cacat celanya, but ma terima seadanya..n tengs a lot sbb menerima ank yg xberapa 'lengkap' nih.. yg alas, jd seorg yg agak ganaz d kalangan adik beradik yg lain..err..myb sbb slalu msok hosp kot, jd terober berani kot..haha yep,mmg aku slalu msok hosp n buat ma abah susah hati.. tp dowg tetap sabar dgn perangai n musibah yg melanda dgn tenang.. igt lagi..tym aku 8cident, msok hosp..sedar2 je aku tros pgil ma..even abah ade kt seblah tym tu..betapa hebatnya seorg ibu d hati anknya.. subhanallah.. n ak ade terlepas ckp gak tym kt hosp tu.."knp slalu k lang yg jd camni? slalu msok hosp.." lancang btol mulut aku tym tu..tros ma jwb.."sbb Allah syg kak lang.Dia nk uji..xbaik ckp camtu.." astaghfirullah.. tros aku bersyukur sbb aku masih hidup..alhamdulillah..

SELAMAT HARI IBU MA.. terima kasih atas segalanya.. jasamu x dpt kak lang balas smp bila2.. smoga ma d panjangkan umo,murah rezeki. d tingkatkan iman dan d lindungi serta d pelihara d dunia dan akhirat..amin..





Friday, March 26, 2010

Doa

Salam Jumaat wahai sahabat sekalian...

Sedang ramai guys menyebokkan diri utk klua awal luncheon rini, otak tetiba teringat kt adik Faris itam dan ALong yg encem. wuhuu..macho guys in our siblings.. kami adik badik mmg suke berborak d dapur, rather than at hall - sbb kt dapur lebih kecik agaknye..so, nk ckp, sumorg bley dgr..teehee..

kisah bermula bila 1 of my cutest niece br abes solat.. usually, those 3 cute lil gorgeous gurls akan solat beramai2 (nota:berjemaah dgn along.sbb abah p masjid.along je ade kt umah) tp on dat day, dowg solat sendirian sesama mereka sbb depa main kt padang time along solat asar. dah hampir maghrib on dat time. adik faris aka pok su sdg mandi dan kami adik badik yg lain sdg lepak2 kt dapur menikmati juadah ptg yg sememangnya d sediakan oleh ma dr kami kecil smp besar.hee~ (nota: shower kt umah x tutup bhgian atas - style umah lama.so,bley dgr if org2 kt dapur borak)

along : aik, cepatnye kakak solat. dah siap?
kakak (niece yg sulong) : dah..
along: doa x?
kakak : doa.
along : doa ape td? cepat sgt jek..
kakak : urmm...

tetiba pok su dlm shower menyampuk..

"Doa supo skalo" (nota:ni loghat klate..if d translate : "doa seperti biasa")

"hah? doa supo skalo?" - kami yg lain serentak..

"ho laa..doanya : supo skalo lah,amin.."

????

adik pn meng eleborate maksud :

"mula2 dulu je bc doa, ape yg d hajati..bla bla bla..tp bila dah beberapa kali berdoa, nx time tu, doa je la.."doa supo skalo la,amin" ("doa mcm bese la,amin..)  tu pasal cpt je dowg berdoa! "

erk!

deng!


Sunday, February 28, 2010

Rambut panjang or pendek?

Salam berhari minggu smua,

yesterday,my sis and i went to a saloon near kak chik's house. before we get there, kak chik asked for a permission from her hubby to cut her hair..n there goes some conversation between them - ofkos it's all about hair..aiyaa..

n i keep on thinking..

y there r some guys yg doesn't like their gul to cut their hair? helloo.. long hair make us hot,ok. tambah2 dgn cuaca yg mmg hot now ni. n ofkos, shorter our hair not like u guys laa..pelik nau tuu..

y? can some of u guys out there give us - a beautiful lady in house ni(cewah~ nk termuntah plak dgn gelaran comel nih..wakaka) a reason y? kenapa korg xsuke pmpn rambut pendek? y? y? n y???

a step b4 we went out from d saloon, kak chik whispered to me :
"kalau k lang nk potong rambut ke..nk rebonding ke..nk ape kee..bek bt tym seblom kawen nih..nnt da kawen xleh suka suki dah.."
n i tros ter laugh out loud..wakakaka

"gitu ek? ok,noted!"



* me spending my weekend wif my sisters wif loadddsss of SMILES (^_______________^)

Related Posts with Thumbnails