Ini adalah ruangan peribadi penulis. Jika anda terasa atau sentap dengan sajian di dalam ruangan peribadi ini, sila tekan pangkah di hujung atas belah kanan. Segala yang di coretkan adalah hak penulis, tidak kira ianya adalah kisah benar, luahan hati mahupun rekaan semata. HARAP MAKLUM.
Showing posts with label tag. Show all posts
Showing posts with label tag. Show all posts

Tuesday, February 8, 2011

Aku nak Berenti Kerja

baca dari mula..




Takde apa-apa. Cuma bunyi dari seekor burung wakwak. burung wak-wak tu cane ek? jap..


gugel..
wiki-wawa..
gugel..
wiki-wawa..


owh..ni rupenye burung wak wak tu.
burung wak wak la ni..
 seyes x tau. huhu burung ni bunyi bising rupenye.. oh!


so, da tau cane burung tu, aku pun meneruskan pengebumian bangkai tokey ni. aku try nk masokkan lebih banyak telur lalat ke dlm guni tu, so that nnt sure klua ulat2 tu, abes la sume daging2 bangkai tokey ni. tapi tetiba, aku meremang.. geli la plak weh! terbayang2 ulat lalat putih tu nnt klua berduyun2 spt berpesta d hari kemerdekaan sambil membuat anak yg lain! deng! (eh, bley ke ek, ulat2 tu bt anak lg sesama mereka?)


ok, xpe.. ..


a) aku igt nk kasi daging ni kat kdai mee daging hari-harimau la. (tag cero)


b) aku igt nk asing2kan daging ni, sepah2kan je. moga2 jadi sedekah kt burung2 gagak ke, helang ke(tag incik menusuk hati)


c) lantaklaa.. ape nk jadi, jadi la. ini muktamad! tarok je sini, kasi ulat tu sume bersarang. (tag abg jonni la,aci?)


Read more

Aku nak Berenti Kerja



Aku selalu kena basuh dengan tauke. Dia kata aku ni lembab dan buat kerja terhegeh-hegeh. Dah dia yang kasi kerja banyak dan rumit-rumit kat aku, sapa suruh? Dah tu, tengah aku buat ni, dia suruh tu. Tengah aku angkat tu, dia pesan jangan lupa buat yang ni. Huru haralah kepala hotak aku ni. Semua nak kena buat. Aku dah fedap. Aku berangin.

Aku tengah membengkokkan besi 3suku hollow nak buat design grill projek Rokan 2 tengahari tu. Tetiba tauke datang dengan muka bengis. Dia mengaum-ngaum pasal customer yang marah dia sebab awning yang kami pasang minggu lepas tu kabarnya bocor. Aku tarik muka buat taktau. Bukan bab aku. Tu bab budak-budak yang pasang awning lah. Aku welder. Apasal pulak tauke nak mengamuk-ngamuk kat aku?

Dah tu dia semakin menjadi-jadi pulak tengok muka aku. Aku pun apa lagi, menjawablah. Dia lagi naik hangin bila dia dengar aku jawab itu bukan kerja aku. Dapatlak yang tukang pasang awning dalam projek yang tu haritu, adalah adik dia yang lepasan U tu. Emolah dia kejap. Tangtang tu lah di nak hungkit cerita lama. Siap icing dengan cerita aku mintak advance masa takde duit nak beli susu anak aku dulu. Aku buat practice swing tennis dengan besi hollow yang bengkok macam pencangkuk tu, cuba mengalihkan api kemarahanku ke arah bumi.

Mamat tu tak jugak berenti membebel. Siap main tuing-tuing bahu aku lagi. Mataku terasa barai dek marah. Telingaku mula berdesing. Aku menguatkan grip pada batang besi. 

---

Aku membelasah tauke dengan besi hollow tersebut hingga dia mati. Berdecap-decip jugaklah bunyi leher dia masa aku bantai kat situ dulu kasi dia berenti menjerit. Sibbaik bengkel ni terletak jauh ke dalam kampung. Dan saat ni takde orang di sekeliling. Aku cuak. Aku panik. Tapi dalam kesemua keterujaan itu, aku puas hati.

Aku heret bangkainya ke dalam bengkel. AKu dah ada plan untuk halhal sebegini. Mulamula, Aku ambik grinder dan tukar ke mata potong zink. Aku masukkan bangkai tadi ke dalam tong drum spare untuk besi terpakai. Aku buat kerja pemotongan kat dalam tu. Terpercik jugaklah darah kat muka tapi kira OK lah dari bersepah kat dalam bengkel. Aku potong kecik-kecik. Lepas tu, aku masukkan setiap bahagian itu ke dalam plastik sampah dan masukkan plastik-plastik sampah tu ke dalam guni besar. Senang nak menghangkutnya.

Untuk lupuskan bahan bukti, aku kena naik keta lain. Takleh naik keta sendiri. Untuk itu, skil mencuri kereta yang aku dapat masa jadi penjual sistem keselamatan kereta dulu tu amat berguna. Aku curi satu 4WD. Hilux la, baru cool.

Perjalanan ke tempat pelupusan pun sekejap ajer. Setelah mengheret guni itu sejauh seratus meter ke dalam semak di tepi jalan yang sunyi, aku nak bukak guni nak masukkan aluk yang ada telur lalat. Masa aku tengah sibuk sibuk tu, aku terdengar bunyi soksek kat belakang. Aku berenti kejap dan ushar line.

Aku nampak...

---


Takde apa-apa. Cuma bunyi dari seekor burung wakwak. burung wak-wak tu cane ek? jap..

gugel..
wiki-wawa..
gugel..
wiki-wawa..

owh..ni rupenye burung wak wak tu.

seyes x tau. huhu burung ni bunyi bising rupenye.. oh!
so, da tau cane burung tu, aku pun meneruskan pengebumian bangkai tokey ni. aku try nk masokkan lebih banyak telur lalat ke dlm guni tu, so that nnt sure klua ulat2 tu, abes la sume daging2 bangkai tokey ni. tapi tetiba, aku meremang.. geli la plak weh! terbayang2 ulat lalat putih tu nnt klua berduyun2 spt berpesta d hari kemerdekaan sambil membuat anak yg lain! deng! (eh, bley ke ek, ulat2 tu bt anak lg sesama mereka?)

ok, xpe.. ..


Tuesday, December 1, 2009

konon-konon tag

Salam, mari kite bersalaman...bg yg bukan muhrim, sila lapik dulu ye...batal air smayang kang...hohoho

ni ha...nk menjawab tag syaripon..konon2 la ni..pdhal aku da bt da pn...hish, sengall suh bt gak...xpa,xpa...aku bt yg 1st je k...mls nk ulang2 byk kali hok len..nah, hamek nih...

Write five (5) interesting facts about the person who gave you this award.


  1. penyanyi yg suke melooping lirik yg sesuka suki d ciptanya sdiri...(p/s: sungguh sumbangseh ok..harap maklum)
  2. seorg yg sungguh kretip dlm bab2 mengedit gmb (kipas lebey2 ckit....) -- errr...sya,nnt tlg edit gmb aku,aci? bia kasik ala2 dlm syurga gitu ek...hohoho
  3. aku menyampah gler dgn dia ni...slalu sgt ade bnd yg sm dgn aku...tnp d rancang, tnp d beritahu..alih2,tgok aku ade bnd yg lebih kurang dgn dia gak or kdg2 tu sm tros.apedia? ni ha..cth2nya..
  • ..seriusly...terutama bab baju2 ni..tgok wardrobe dia, konpem bley tgok, aku pn ade bj yg ala2 itu gok.. sungguh! bj kurung pn dowh! corak kain, jenis kain, lebih kuranggggg jek...menci btoiiii!!! pesalll ntah...if rancang nk jupe, musti akan d tnykan baju kaler ape nk pakai, kalu x,konpem sm... n yg latest, mmg sungguh2 aku xtau... dia pakai kemeja yg kaler n kalu tgok dr jauh,mcm sebijik bj aku gak...btoiiii!!! xtpuuuu... tny sya snirik..aku tarik dia msok blik aku ritu, tunjuk kemeja yg aku ade tu,biar busuk2 pn(sbb duk dlm bakul nk basuh tym tu)..tp sbb nk buktikan kt sya yg aku pn ade bj lebih kurang tu,aku angkat gak,geledah bj2 dlm bakul tu..n...yepp...mmg kalu tgok dr jauh,mcm bj yg sama...sengall sungguh! nk tau bj mn? sat g aku tepek kt cni! haha.. (ni kess x puas hati la ni)

~ ini laaaa baju latest yg kaler n patternnye kalu dr jauh mmg spt bj feberet guerrrr p kje..cett! ~
  • kalu tym bercakap, musti adeeee je words yg akan terrrrsama dgn aku..byk kali! n yg xtahannye..nnt akn berlaku la adegan sep-mengesep.. xlarat la dowh...asik2 nk kena sep jek...xaci btoiiiii~~
  • taste dia, sm ng aku..wakakakaka apedia?? adelaaaaaa....rahsia! wohohoho kalu aku suke sesuatu tu,tau dah,mst dia pn suke..bley agak dah...
  • feberet kaler pn sama, acano tu? paling ketara tym dia tunang n kawen..(yg ni paling xpuas hati! ) menci btoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! aku mmg dlm angan2 mahukan kaler ijau apple n pink-putih utk my wedding day n tym tunang..xkesah la mn2 satu utk tema kaler2 terkebut..akan tetapiiiii...sob sob... kedua2 tema terkebut tlh d ambil oleh dia! hampehssss sunggguh!!!!
  • nama utk d panggil oleh anak2 (yg ni mmg aku da lama utarakan kpd sumorg)..akan tetapiii...dia pn sebooookkk!!! mau d panggil ibu juga oleh bb dia..huh!
4. She is 1 of CLEOS! our superb mabeles geng eva! hohoho
5. Ade bb nm apip yg comey, n ade hubby nama imrul yg konon2 pemalu dpn org..cett!
6. Seorg yg kalu da addicted to 1 thing, akn tros bt bnd tu smp org len nk nek muntah tgok...cth..kalu p mkn, if dia da suke mkn ns gorem paprik tu...smp berzaman2 laaa...asyik mkn yg tuuuu je..xkan d ubah2 smp suatu tempoh ms yg agak pjg, smp sumorg nek muak tgok...toksah kate mkn,ape bnd skalipun, even baju pn sama tau...wakakaka..

sekian, mekaseeeyyy!! (ala2 kumpulan alleycat tu)

p/s: sya aku tagged ko smula! hamek ko! xdeeee...aku xkireee...ko kena gak buat!

oit,pesall ko jg glemerrr nih? mn aci! siap gmb bagai! hish!

err....cter ttg KB-KL akan cont later, d ms n waktu yg akan d beritahu kelak..tunggguuuu...(saje nk bt saspen..harharhar)

Saturday, August 22, 2009

Award

1) Copy award dan pastekan di blog..

Waahh..da lame x dpt award2 nih..hihi maceh Zul.. :) tp rs cam da peanh bt tag ni..xpe r..cian lak kalu xbt..ekekeke



2) Nyatakan 6 fakta menarik tentang pemberi award ini

- Kenal dia dgn nama JohnDoe aka Zul aka dZulhelme Azim
- dulu dia sifu guer, tp guer kasi surat resign sbb dia slalu dera guer..sob sob
- ade blog - sylah sifunye..ngee
- kenal melalui forum..
- sgt suke babap org.. sokmo kena desyuuummm sgn dia :( uwaaa!!!
- seorg lawyer yg sudah buruk. ekekekeke

3) Setiap blogger mesti menyatakan 9 fakta/hobi diri sendiri

- Fakta: esok besday saye..ngee~~ :D
- Hobi : blogging
- Fakta: tgi saye..165cm
- Hobi : mkn eskem..yummyyy..suke mkn..ahaks
- Fakta: masih lg seorang pelajar dan juga pekerja..
- Hobi : jom men volley! or..karok jom! or..bowling nk? or..muvi tym...
- Fakta: suke travel..suke jln2..besh woo...
- Hobi : pot pet..pot pet.. bila ntah nk benti ckp..harharhar
- Fakta: suke smiley face ^_^

4) Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan describe tentang mereka:

d sebabkan mcm pernah bt dah tag nih, oleh itu, sy tag sesape yg blom penah kena je la ek.. jd..pemenangnye adelaahhh...

- Anish - Penyajak terkenal d SP..hihi (kasi gak tag ni sbb dia xbt lg yg zul kasi.teehee)
- Am - Mamat jiwang karat (kasi gak tag ni sbb dia xbt lg yg zul kasi gak..)
- AbgBesi - rockmetaller..kenalan blog

tu je kot..sbb yg len sume da penah d tag oleh saye..

5) Soalan seterusnya.

1) Nama timangan anda?
- Mar, Lieya, Chummy, kak lang, princess(hihi, merci linda *wink* ) , auntie alang, ibu.

2) Anda Seorang Yang?
- banyak cakap

3) Insan Yang Teristimewa?
- Ma Abah

4) Lagu Kesukaan?
- aiyark..byk laa.. xleh nk pk plak..ngeee

5) Makanan Kesukaan Anda?
- Eskem ChocoTop n mcFlurry Oreo McD,pizza hut,Bayam merah msk lemak,ns minyak,ns dagang, ns ayam,tempe pedas..ish,byk la kalu list..kan da kate,suke mkn td..adehss..

6) Sikap Yang Membuat Anda Stress?
- bila ade org yg bersikap ye,akulah yg btol

- x tepati janji..janji melayu..xsukeee menunggu..

7) Warna Kesukaan Anda?
- pink+putih , ijau epal, cokolat n sumtimes oren

8) Benda yang mesti ada dalam beg?
err...bag tu cane? purse ke, handbag? ke..beg p klas? assume beg handbag la ek..hii~~
- purse ofkos..
- henpon
- lipice
- tag opis
- hand sanitizer
- lotion kecik

9) Kali terakhir anda menangis?
- pagi tadi..hahahaha malu guer :"> makruhla pose... ish...

Thursday, June 11, 2009

Keyun kasi

kekasih saya adalah :
Yang Maha Esa..eceh..tee hee

saya sedang mendengar :
org tolak troli kt bakang nih

mungkin saya patut :
solat..haha xsolat lg weh...da kol 2 nih..

saya baru sudah :
klua teman ninie n k mynie lunch..

beza rakan, kawan dan sahabat:
rakan - org yg berada d sekeliling kite. sentiasa gelak bersama.akan berada namanya dalam hati selagi dia berada d keliling ini. walau kadang kala menyakitkan dan menjengkilkan.
kawan - hanya d kenali. mungkin akan lupa namanya.
sahabat - org yg sgt memahami, berkongsi suke duka bersama. masih mampu bertahan dan menerima kite sebaiknye.pendengar yg setia.xkan lupa namanya,rupanya selagi nyawa d kandung badan,insyaAllah.

saya tidak faham :
cane org bley b a pretender and bermuke2.. meluwetss!

saya perlu mencari :
kerja yg menjiwai diri ini.. no paksaan. no working after opis hour..haha

ayat terakhir di katakan kepada saya :
"kecik".. drp ninie,hahaha

makna hidup :
hidup haruslah hepi, tapi jgn lupa kpd yg Esa. kite xkan d uji sekiranya Dia tahu kite xmampu d uji.

cinta itu :
cane ek? xtau plak..

saya paling suka :
ais krim! yummy... n... 'goaty'+'cappy'+'speaky'.. wahahahaha

saya akan cuba :
berusaha sehabis baik utk mendapatkan pekerjaan yg btol2 menjiwai diri ini..huhu

mengapa rakyat Malaysia suka menggunakan Lah di akhir ayat mereka :
sbb penah ade PM nama pak lah dulu..

telefon bimbit saya :
motorola L7

katil saya :
dabel deker..baru bli..wuhuuuu~~ sharing is caring maa... meroon tuu...

soalan bagi saya yang tidak perlu ditanya :
ko nak kenal,x? >>>>> kenalkan je la..xperlu tny2.. apa raaa... malu i...

teknologi adalah :
MSC

bagaimana saya masak makanan yg saya pandai masak :
ma ajar

semalam :
ade ulat dlm handbag sy..yarrkkeeeee....

hari ini :
sy pinjam hand bag kak chik sy..

malam ini saya akan :
basuh handbag sy yg ade ulat tu..maaaa...gelinyeeee......

esok pula saya akan :
dtg kje lg..dateline is 2moro..arrghhh... hate it!

saya betul-betul inginkan :
Alam pekerjaan yg mendamaikan, no stress, environment besh, less after.opis.hour's.work.

badminton atau futsal :
both.. dua2 reti main ckit2.. kasi la volley balll..... winduuu mau main volley...

karaoke :
seronot!! sakit tokak den ni ha..haha

makanan jepun adalah :
sushi

bilik yang terang atau gelap :
gelap

ayat terakhir yang nak anda cakap pada seseorang :
? -- xde plak

kereta :
xde lagi.. tp teringin nk city..hahaha xkesah la..kalu ade rezeki, myvi pn ok.

saya nak tag :
xde kot.. sape2 nk bt,silalah..

Bunge-bunge

1) Anda perlu printscreen wallpaper anda yang tengah gune skang..jgn tipu2 ek..


2) Bagitau kenapa anda suka wallpaper anda..
~
sebaaaab... cantik...
suke bunge2 nih... kalerful..cheer me up.. eceh..

3) Tag 10 orang..

~ err...xmo tag,aci? sape nk bt,bt la.. hihi

Thursday, April 16, 2009

Tagged From Za

1. What is the most important thing in your life?
~ Family come first - myself - frens

2. What is the last thing that you bought with your own money?
~ Nasi ani sup utara mlm td. hehe

3. Where do you wish to get married?
~ Di kampung halaman, myb d dlm dewan kot..


4. How old do you think you will be permanently owned by your love?
~ lorh, dr lahir la...my love is my parent lorh..hahaha

5. Are you in love?
~ Not yet


6. Where was the last restaurant you had dinner?
~ Ani sup utara


7. Name the latest book that you bought?
~ Buku BEL yg xlangsong d gunakan kerana subjek itu d mansuhkan beberapa hari setelah aku membeli buku tersebut..huhu


8. What is your full name?
~ Marliani Binti Awang @ Ghazali. haha..ni konpem kalu google tros dpt blog aku nih..ekekeke


9. Do you prefer your mother or father?
~ both la.. mn blh pilih2.. dgn Ma utk luahan perasaan, dgn Abah utk bermanje2..hihi


10. Name a person that you really wish to meet in real life for the first time.
~ My soulmate to be..teettt...bila la agaknye..


11. Christina or Britney?
~ Britney kot..sbb my beshfren suke britney..haha buleh ke?


12. Do you do your own laundry?
~ lorh,ofkos la..sape lg nk tlg buatkan?


13. The most exciting place you want to go?
~ Switzerland


14. Hugs or kisses?
~ Hugs maybe..more comfortable kot..haha


15. Point out 5 things about the person who tagged you.
~ Za merupakan rakan seopis dr dulu smp sekarang
~ Za mempunyai Chepok - huhu..
~ Za selalu sumbat tlinga dgn lagu2 smp nk panggil pn susah nk dgr.
~ Dia seorg budak, tetapi perangai lebih matured dr sy. haha
~ Anak bongsu.


16. 3 things I am passionate about
~ ice-cream,jalan2 n beriadah


17. 3 things I say too often
~ mekasih, kentut(yg ni da kurang kot.hehe), sorry


18. Book I’ve read recently
~ Automata..huhu


19. 8 songs I could listen to over and over again
1) Love story
2) selawat syifa'(eceh..tp seyes,i lykee)
3) Cinta dalam hati (ungu)
4) Menjaga Hati(yovie & Nuno)
5) Bila Rasaku ini Rasamu (Kerispatih)
6) Yakinlah aku menjemputmu (Kangen band)
7) Lucky (Jason Mraz)
8) Sober(Pink)


20. 3 things I learned last year
~ how to let go sumthing
~ cane nk hidup kt tpt org
~ how to sod.ba.ro dlm hidup


21. 8 people to tag
~ xterasa nk tag sesape sbb dowg pn da bt tag ni.haha

Wednesday, April 15, 2009

Tag drp Ninie

arahan tag berbunyi begini :
(Upload picture yang anda gemari dan jawab soalan dibawah)



Kenapa anda suke gambar ini?
- Gamba posing menarik. pemandangan yg menyeluruh. eceh. ini gamba complete geng org kampung setelah kemasukan org baru iaitu incik John Kambeng. haha

Bila kali terakhir mkn pizza?
- Wiken ritu kat kampung. makan dgn kak ngah dan anak2 sedare yg comey lotey.. hihi siap tapau balik umah utk abah n adik.

Lagu terakhir yg anda dengar?
- bukan super star.. ya iya dong.. huhu

Apa yg anda buat selain selesaikan tag ini?
- buat2 tgok kje. even xde kje. ngehngeh

Selain nama sendiri anda suka dipanggil dgn panggilan apa?
- princess.. huhu thanks linda :)


Tag lagi 5 org -->soalan seterusnya ada kaitan dengan org yg anda tag!
1) Ayu
2) Za
3) Aida Ai
4) Keun
5) Emy

no 1 pada anda?
- jiran sebelah semasa di dlm klas di India. geng row silent killer. haha tukang bw biskut yg amat popular dan tukang gelak yg amat berkaliber.antara hustler java dlm grup. dia juga seorg CC yg amat bertanggungjawab.eceh.

Org no 3 ada hubungan dgn sape?
-hubungan dgn geng2 dia yg suke berjalan2 tu..hihi dia ade hubungan banjir dgn saye. ekekeke


Kata sesuatu berkenaan no 5:
-Emy suke nk nyanyi kt aku, tp xpernah menyempurnakan nyanyiannya. dr india smp la skang. haha kami merupakan kawan join venture sms buat projek d Infy. task kami selalu sama. oleh itu, aku bt coding, dia bt SQL. huhu


Bagaimana dgn org no 4?
- keun bakal bergelar org kerajaan xlama lagi.sekian terima kasih.:p

Siapa org no 2?
-za adalah kawan yg sy kenal secara betul semasa di Brinf*. walaupun dia sebatch dgn saya sms d Infosys, tp sy xpernah bercakap dgn dia. cuma pandang dr jauh je, itupun sbb helmi sokmo p tpt dia..hihi semasa d Brinf* , dia duduk seblah sy. ketika di opis baru ni, dia duduk seblah sy jugak..tetapi di halang oleh dinding kiub ckit.hee~~

Tuesday, March 31, 2009

Semalam yg d post hari ini

tagged by aida..got 2,but i doing it 1by 1,k..huhu.. byk tol tag..

TANDA²

1. Tanda2 kamu badmud?
- malas layan org. senyap menyepi tiba2..habis sume bnd xkena..mcm nk marah jek sumorg..huhu sowi beb,sesape yg kt seblah tu..ehehe

2. Tanda2 kamu marah?
- aku akan segera mahu tido.beruntung sekiranya aku tido teros, else, aku membebel la kpd mereka berkenaan.huhu sape suh bt hal nge aku..:p

3. Tanda2 kamu sinting?
- sinting tu ape? majuk ke? kalu majuk, hehe...my frens know me, muncung aku blh di sepit dgn penyepit baju tu..hahaha

4. Tanda2 kamu malu?
- blushing..:"> sungguh mudah blushing. xtau nape.. n paling senang, aku akn tros membuat statement,"malunyeee..." sambil sorok muke.muahahaha

5. Tanda2 kamu sedang cemburu?
- duduk xkena,diri xkena..berdebar2.wut happen next? amat mudah marah bila jeles itu muncul..haha teeettt....

6. Tanda2 kamu sedang sedih?
- mata berair...muncung lagi..mudah nampak kalu aku sdg sedih..huhu soft hearted kah? ntoh.

7. Tanda2 kamu tengah gumbira?
- blh ketawa sensowg depan pc..excited melampau.haha gumbira..gumbira..senyuuummm jek...


APA

1. Apa warna baju yg kamu pakai sekarang?
- hijau

2. Apa kah kamu termasuk orang yang suka shoping?
- suke, tp amat fussy.

3. Apa kah kamu percaya love at first sight?
- tak

4. Apa yg ingin kamu lakukan skrg?
- buat assignment paradigm

5. Apa rasa di hati kamu saat ini?
- biasa..no heart feeling. hati kering kot.buat masa ni la..japg xtau la cane..haha


BILA

1. Bila pertama kali kamu dilahirkan ke dunia?
- 23/8/1984

2. Bila saat terindah dlm hidupmu?
- banyak... latest,pengalaman ke india..never b forget.

3. Bila kali terakhir dimarahi ibubapa ?
- alamak..lopa la..da lama xbalik kampung..uwaaa!!!

4. Bila kamu akan married?
- itu kite xtau.. biar masa tentukan..hii~~


BAGAIMANA

1. Bagaimana jika ada org yg buat kamu sakit hati?
- bt donno je la..senyap sudey..malas nk balas2 balik.lg bt sakit hati ade la.btpe tambah dosa.

2. Bagaimana kalau ada org cakap kamu lawa/hensem?
- erk? ade ke? ni nk bodek ke hape? haha perli la tuu...nway thnx :)

3. Bagaimana jika ada teman kamu, meninggalkan kamu?
- sadis seh...sampai hati tau..huh!

4. Bagaimana jika ada org yg tidak suka sama kamu?
- bior la..nk bt cane..nobody perfect.

5. Bagaimana kalau ketika kamu bgun, kamu dikelilingi api?
- ya rabbi...uwaaa!!!

6. Bagaimana jika kamu keseorangan?
- sunyinyeee..sob sob..nk balik kg boleh?


dgn ini.sy mengetag: za,ayu,anem,keun,ninie,murni..

sekian utk renungan bersama..:)

Friday, February 27, 2009

Kawen kawen kawen!!

wowooooo...not married yet k..this n3 is tagged by ayu..juz do it lorh..huhu

1. How old are you?
24. ---> still 24 ok,not yet 25..24 years old and 6month


2. Are you single?
yep

3. At what age do you think you’ll get married?
28 - maximum limit.. or else, plss....sumbody, find out 1 for me..tee hee


4. Do you think you’ll marrying the person you are with now?
now? who? owh no,i dont wanna married wif nobody! uwaaaaa!!!

5. If not, who do you want to marry?
err...somebody la.. yg dekat d hati..eittcceeehhh...siapakah? mukanya bertanda soal lg..haha


6. Who will be your bridesmaid & bestman?
urm....i hv no lil sister..spupu yg baik2 pn sume da nk kawen nih..hrmm...sapekah yg sudi? if my besfren is there,she'll b kot..or else, my niece sudey..haha..ketot2 lg sume..

7. Do you want a garden/beach or traditional wedding?
garden - can ah?


8. Where do you plan to go on honeymoon?
New Zealand pls........ nak jugak,nk jugak!!! hehe <-- terbayang2 kehijauan padang yg mendamaikan,serta sungai yg sejuk....peacefull wif teeeeeetttttt... wahhh...


9. How many guests do you think you’ll invite?
whoever knows me..pls do come..no need to count d number la..


10.Will that include your exes?
i dont hv lorh..saje je tau...perli ke hape?


11.How many layers of cake do you want?
2 layers! d upper one wif cup cakes! yummy!!!


12.When do you want to get married, morning or evening?
morning...fresh..


13.Name the song/tune you’d like to play at your wedding.
kompang sudey..hehe


14.Do you prefer fine dining or just normal spoon & fork/knife?
fine dining je..org melayu..


15.Champagne or red wine?
owh..no no..haram...


16.Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
a week after belah laki kot..xkan nk blah camtu je,org tgh sebok2 ngemas lg...nk kena pelangkung bley la..kakaka


17.Money or household items?
x kesah...aish..susah2 jek..hihi


18.How many kids would you like to have?
more is better..ekekekeke...wish to...:p


19.Will you record your honeymoon in DVD/CD?
ofkos...*berangan lg*


20. Whose wedding plan would you like to know next?
Aida Ai, Murni Convent, Along Midah, Ezzan Infy.. yg len cam dowg da bt jek..huhu

Sunday, February 8, 2009

Pulak...

Aida dgn ini tlh mengetag aku..oleh yg demikian...

1. Apabila telah terpilih dengan bangganya, silalah menulis 16 perkara paling rawak sama ada tentang
* fakta,
* perangai tak senonoh
* hala tuju hidup anda.
2. Silalah hasut 16 orang lain untuk melakukan perkara ini.
3. Sila tanda manusia yang telah menanda anda di peringkat awal.
4. Ketahuilah, jika anda terpilih ia adalah kerana anda juga manusia biasa yang perlukan perhatian dan kasih sayang yang secukupnya ketika bayi.

===============================================

Jeng jeng jeng...

* fakta
  1. Saya anak ke 4 dr 5 adik badik
  2. Sy jeles kt adik sbb dia bongsu..
  3. Saya sedang bekerja dan seorang pelajar juga
  4. Saya letih sekarang
  5. Saya baru balik hangout nge kwn2 d gerai Big Mug..n time is 2.27am rite now
  6. Saya sakit tokak
* perangai tak senonoh

  1. Slalu mengantuk dan kadang kala tertiton ketika drive
  2. Kuat ketawa smp org dlm tepon leh dgr..
  3. Suke sebut "kentut~~"
  4. Perangai baru yg br d belajar>> garu2 kulit kepala bia kua segala kekotoran..geramm
* hala tuju hidup anda.

  1. Master's..not masterji..haha
  2. Ofkos,after abes blaja sy nk jd tenaga pengajar
  3. Membina kehidupan d kg halaman
  4. Make a business
  5. Berubah menjadi lebih baik dr segi zahir dan batin..amin...
  6. Bina keluarga bahagia..eceh...hihi

Saya mahu tag..smua mereka yg ada kt fren list saya..

Aida, aku sep ko..ko yg tag aku,kn? huhuhu

Friday, February 6, 2009

Tengok nih..hihi

Tagged again.. huhu
this is from Kak Yatt..let see...hrmm..

Rules: The rules are simple. Use Google Image to search the answers to the questions below. Then you must choose a picture in the first page of the results, and post it as your answer. After that tag 6 people.


I AM..
chirpy_chummy


~haha, i lyykkeee diz picture..i knoe diz picture.taken from 1 of my virtual fren's blog..hiii ~~

I REALLY WANT TO GO TO…
Mekah

~ yes, ofkos, diz is my dream for diz year..hopefully,amin..~


MY FAV PLACE IS…

Home Sweet Home

~ kampung adalah tempat yg paaaaaaaaling aku suke utk pergi..sungguh menyenangkan.aman.tenteram. ~

MY FAV COLOR IS…
(Pink+Apple Green+Orange) . (White+Black)

~ canteeekknyeee kaler nih...suke sgt! oooppss, teori automata d adaptasikan utk menghuraikan ttg warna feberetku ini..hehe ~

MY FAV FOOD IS…
Pizza Hut

~ haha..saje tarok ads ni..konpem kerat jari la..mst ni pizza hut kt india! haha Shawarma,mmg sedap..(real shawarma.pls don't salah tafsir wahai kengkawan..aku tau,korg dah senyum2 dah tu.cett) ..but pls..no masala.. huhu aku suke pizza hut, tp aku xpenah try la pizza hut ni..sedap kot..hrmm..~

MY FAV DRINK IS…
Carrot Susu

~ Carrot d olait(fronsey)..cedapnyeeee... d mn saje, pilihan utama..eceh..hehe ~

I ATTENDED…
A short course at Infosys,Mysore
~ Really something dat i can't get enap to tell ya! This is d place, for 1 1/2 month..everyday..went here till mid nite. GEC=Global Education Centre.~


MY FAV STORY IS…
Ayat-ayat Cinta d muvi

~ Besh woo cter nih.. novel dia laaaggiiii laaa...fuh..layaannnn...~

I WAS BORN AT..
Hospital Kuala Lumpur

~ susah btol nk pilih gmb yg btoi2 nmpk HKL.. huhu d cnilah segalanya bermula....~

MY HOBBY IS…
Hangout wif frens~ beshnye dpt lepak2 melancong bersiar2 dgn kengkawan..:) ~

I LIVE IN…
Saujana Puchong

~ menumpang umah abang jek...ni pemandangan dr area saujana puchong.~

I WISH FOR…
Soulmate..*teeettt*

~ weeehuuuu....looking for..:p ~

I TAG...
Za_Chan.Ayuniez. Anim Sunshine. Along Midah .Keun Aida Ai

(sori beb,xlarat nk search for a pic..huhu)


Wednesday, January 28, 2009

I don't wanna be -- ye ke?

i've been tagged by za..n here goes my answer..huhu

RULES:
1. Put your iTunes, Windows Media Player, etc. on shuffle.2. For each question, press the next button to get your answer.3. You must write that song name down NO MATTER HOW silly it sounds.4. Put any comments in brackets after the song name.5. Put this on your journal / blog.


1. If someone says, "Is this okay?" ... you say?
Melissa Saila ft ahmad Fauzi - Ingin Tahu
(ofkos,need to knoe pedia dulu,b4 say yes or no.hehe tepat)

2. How would you describe yourself?
xtau sape nyanyi..wakakaka - Bicara Pada Bintang
(waahh,cambesh jek..ekekeke)

3. What do you like in a girl?
We The Kings - Check Yes Juliet
(yes,its true)

4. How do you feel today?
The Fabulous Cats - Bawaku Terbang
(yes,pleasssseeee)

5.What is your life's purpose?
Ashlee Simpson - Pieces of me
(i love it:))
6. What is your motto?
Ari Lasso & Bunga Cinta lestari - Aku dan dirimu
(fuyyooo...)

7. What do your friends think of you?
Pianka - Mau yg besar
(OMG, no laaa)

8. What do you think of your parents?
weezer - Perfect Situation
(yep,ofkos they r)

9. What do you think about very often?
Francesca Peter - Rindu memaksaku menyayangimu
(siapakah?)

10. What is 2 + 2?
2nd moon - Goong(piano)
(waaahh..cam ok gak tuu..haha ade no 2 gak)

11. What do you think of your best friend?
Miley Cyrus - See you again
(yes,i lyykkee to see u again n again)

12. What do you think of the person you like?
Elyana - kalis rindu
(urm..mayb..tp siapakah?)

13. What is your life story?
Muse - Butterflies n Hurricanes
(hopefully more butterflies)

14. What do you want to be when you grow up?
Black Eyed Peas - Don't Lie
(jarang2 je tipu..n susah nk menipu...ofkos i am not lying lorh)

15. What do you think of when you see the person you like?
Connie Francis - Stupid Cupid
(i feel like stupid? hahaha stupid cupid perhaps..auuww..cute ;))

16. What will you dance to at your wedding?
Ella - Simbiosis
(hehehe..cane nk menari nih?)

17. What will they play at your funeral?
Kaer - Izinkan ku pergi
(hrmm..sadisnyee..sob sob)

18.What is your hobby/interest?
Jason Mraz - Geek in a pink
(ooppsss...it tell ya!)

19. What is your biggest fear?
Altered Images - Happy Birthday
(bertambah lg umor aku..huuu~~)

20. What is your biggest secret?
Iklim - Budi
(hehe,kite berbudi,senyap2 sudey..teeheehee)

21. What do you think of your friends?
Howl & J - Perhaps love
(yep,i luv them all..i'm looking into it..eceecece..*teeettt*)

22. What will you post this as?
Elliot Yamin - I don't wanna be
(haha,don't want ka? tgok la cane..hihi)
Related Posts with Thumbnails