Ini adalah ruangan peribadi penulis. Jika anda terasa atau sentap dengan sajian di dalam ruangan peribadi ini, sila tekan pangkah di hujung atas belah kanan. Segala yang di coretkan adalah hak penulis, tidak kira ianya adalah kisah benar, luahan hati mahupun rekaan semata. HARAP MAKLUM.

Thursday, September 27, 2012

Beeppp...beeepppp...

Telefon bergetar tanpa lagu.

Melihat nama, terus buat aku tersenyum. Panjang.

'Ma Cyg'

"Assalammualaikum..duk mana ni?"

"Waalaikumsalam. Kat opis lagi, ma. Bos suruh tunggu, ada benda dia suruh tengok. Huuu" :(

"La...dah kol6 ni. Hujan ke kt sana?"

"Takpun. ok je kot."

"Anak ma ni xde duit ke?"

- Terus mata aku berair-  @_@    "Cane ma tau? Kak gtau ek? Ke, kak chik?"

"Eh, mana ada. takde orang gtau. ma mimpi anak ma ni x makan. xde duit."

tsk tsk tsk..

"Bakpo tak bagitau xdop pitih?" - ma

"Eh, ada je..korek2 smua yang ada.hihihi"

"Nak ke pitih? ma masukkan."

"Ehhhh..x yah xyah. malu jek. xyah!"

"Ape nak malu? dah xde duit nk mintak kat sapa? mintak kat ma la."

"Takpe, minta kt orang2 yang berhutang.hee~"

"Tu la..menyimpanlah..simpan..nak kawen kan?"

"Ha? hahahahha hahahaha"

"Bo lah nyo gi jalan merato" (Cukuplah pergi jalan merata2)

"Hrmm..yelaaa..."

---------------------------------------
Nota:
1) Sila belajar saving.
2) Sila cari calon suami. Teruskan misi sampai jaya.
3)Jangan berjalan jauh jauh sangat.








No comments:

Related Posts with Thumbnails