Za.. merupakan teman yg aku kenali sejak di Infosys.. menjadi rapat sejak bekerja.. d mana dia, d c2 aku.. d cyber, d Pj, dia sentiasa bersama.. hari2 kami berkongsi cerita.. dr pg ke tghri, dr tghri anjak ke ptg..dr hanya d kenali namanya, sehingga ku kenali hati budi dan familinya.
semalam..
vanue: pantry (bekpes)
"aik, ko mkn pe za?" -aku
"nasi berlauk, yg smlm, xsempat mkn.. pg td aku siapkan sarapan, buat lauk tghri utk ayah aku siap2..kang nnt dia nk mkn sng.." - za
:
:
begitulah kami tiap2 hari..d pantry tpt borak yg biasa d pg hari.. dan begitu juga hari2 aku dgr teman2 berkongsi cerita.. termasuklah za.. ku kenali dirinya, familinya melalui ceritanya saban hari... mulutnya xhenti bercerita ttg ayahanda tersayang, terlalu rapat dgnnya..
tp itu pg smlm..jodoh maut d tgn Allah.. sape yg menduga, insan tersayang pergi tanpa d duga.. sangkaannya sakit dada biasa, namun Allah lebih menyayangi arwah... ayahanda za yg tersayang..Arwah pergi tepat jam 4.10p.m. sejam setelah menelepon anak bongsu tersayang, mengadu ttg sakit dada dan meminta anak bongsunya pulang segera..
:
:
"mar,aku nk balik. ayah aku sakit dada, xde org kt umah"-za
"balik je za, papehal, ko gtau aku ek, tcare" -aku
:
:
takziah buat za.. berat mata memandang, berat lg bahu yg memikul.. org kate, patah tumbuh,hilang berganti..aku tau, perumpamaan ini sungguh x sesuai.. mana kan ade ganti utk org tersayang bergelar ayah..
sabar za, smoga dirimu tabah..strong.. kami tau kamu kuat.. Smoga arwah berada d kalangan org yg beriman..amin..Al-Fatihah..
*kami sentiasa berada d cni untuk kamu..*
4 comments:
za itu anak yang baik. semoga arwah ayahnya di tempatkan di kalangan orang beriman. amin.
yup, u r true.. nothing left with regret..al-fatihah utk arwah..
http://www.4shared.com/file/87506368/68d9f8cc/BILA_RINDU_KUSEBUT_%20NAMAMU.html
nah link =D lagu bengang aku dh donlod dh. hehehe
kesiannya...sob sob...hope za kuat..kirimkan salam takziah buat die ye...:(
Post a Comment