Ini adalah ruangan peribadi penulis. Jika anda terasa atau sentap dengan sajian di dalam ruangan peribadi ini, sila tekan pangkah di hujung atas belah kanan. Segala yang di coretkan adalah hak penulis, tidak kira ianya adalah kisah benar, luahan hati mahupun rekaan semata. HARAP MAKLUM.

Monday, March 30, 2009

Kejadian lagi

Assalammualaikum dudes :)

dah byk kali aku ckp..." bawa kete jgn ikot dekat2...kang kalu org depan break emergency,cane? kang terlanggar b*ntot dia..sape yg susah? tgok tu,break pn,dah dekat br nk break!"
jawapannye.."ala..xpe..bkn bw laju pn..kan slow ni..tauu....ko jgn risau.."

adoi...takot la bw kete skang. smlm aku br tgok gmb kwn aku yg 8ciden beberapa minggu lepas.. auch,sakitnyeee tgok.. kenapa? sbb xpakai seat belt..aduii... tiba2 pg ni, aku dpt brita, kawan yg klua skali dgn aku utk ke opis td 8ciden plak..astaghfirullah.. aku xlalu jln yg sama..oleh itu aku xtau bgmana keadaannya.. tp alhamdulillah mereka selamat,cuma kereta yg perlu msok ward..mungkin ICU...itu kite perlu siasat..

semalam,
ade 8ciden gak yg kami lihat( ayu,mar,shiema), odw pulang ke seri kembangan setelah bershopping sakan di pkns s.alam(nak gak gtau..hihi).. sungguh menyayat hati.. aku nmpk dgn mata kepalaku sendiri..bgmana kereta d belakang kami melanggar anjing tersebut.. owh no! aku xsanggup tgok lebih lanjut.aku tros paling ke tempat lain..mulanya, anjing itu mmg tlh d langgar oleh kereta sebelum2 ni..aku pn xtau kete mn,tau2 je,kami break emergency sbb anjing tu d tgh2 jln. kami tgok anjing tu,dia pn pandang kami, siap angkat kepala lg..terhensot2 mahu ke tepi..tapi kete blakang sume hon2 kami..cian anjing tu,kami pn meneruskan perjalanan. tp aku sempat meninjau ke belakang dgn side mirror d tepi..tiba2 aku nmpk,anjing itu d gilis kereta lagi.. OMG! aku xsanggup tgok..sob sob..menjerit kami d dlm kereta melihat keadaan itu.. kate ayu..anjing itu d gilis dan ia masih blh menghensot2 lg kemudian..owh no,aku xsanggup lihat lg ape jadi lepas anjing tu aku nmpk kena gilis kete blakang.

iktibar dr kisah2 d atas..
smoga kite berhati2 d jln raya..ingatlah org tersayang..kerana dirimu begitu berharga..
Senyumlah,kerana senyum itu penawar duka..eceh..:p

3 comments:

Ayuniez said...

huhu.termenangis seketika aku ingat anjing tu. huhuhu

Aida said...

uiks, ngeri dgn kesah eksiden.....mari la sama2 berhati memandu di jalan raye..uhuk~

~* chirpy_chummy *~ said...

ya btoi2..berhati2 d jalan raya...

Related Posts with Thumbnails