uhuk,uhuk... sok sek sok sek... napas tarik tp cam xde oksigen masok..aish.. batuk xmo benti.. dada rs cam ade 'sumthin', tp xmo klua plak dat 'sumthing'..nk tdooo..tdo tdo tdo..pls..tdo tdo.. tercungap2 bernapas..pusing kanan, xlelap,kiri xlelap.. napas makin cungap.. aik, bilik ni xde oksigen ke hape?? ayok!
5.30am
*bising la alarm ni!*
nk pakai bj ape nih? gerak sikit badan utk bangun, tercungap2 lagi..ish..susah nih, gerak ckit da xle napas..
*mau MC kah?*
*kerja bertambun,adoi...bak kate za smlm, 15% pn xsetel lg..due diz week..OMG..*
*kalu MC, harus bekerja jugak, how? - need internet maa..*
*phew, mujur bw balik,copy kje dlm pendrive..*
*alamak, kena mkn ubat la cani :( huuuu~~~ xsuke!!! kasi mkn duyan,aku nk la....hukhuk..*
planning:
1- anta kak ngah p erl putrajaya
2- jumpa doc kt klinik d equine (xmo g klinik puchong,along suh ban klinik kt umah dia.huhu..ade kes :p)
3- singgah/tumpang x-umah sewaku (got to tell Dian, mintak kebenaran..kang xpasal kena tangkap msok lokap, pecah rumah..huhu..seb bek ade key lagi)
reason mai cni..
- mmg xlarat sungguh nk gerak byk2, mau lelap lepas jumpa doc
- mau pinjam internet, utk menerai mengekod d rumah
- nnt ptg mau amik kak ngah balik opis d erl putrajaya, sep duit tol..ngehngeh
- sng mkn d cni.. lapo2 kang,aku p mkn kt bawah..kat umah along? adoi..tpt yg sama jek..buhsan
lepas anta kak, aku stret ke klinik..1st klinik, seblah balai polis tu, konon..24hours..dah tercungap2 aku msok klinik, doc plak xde.xmai lg.hampehs..
2nd klinik, area kdai2 dkt dgn x-umah sewa.. ok, doc sgt bgus..byk tny, n aku xpayah mintak MC, dia mmg nk kasi.. tp xlarat tym dia byk tny tuh, aku da r xlarat nk bercakap, dia tny byk plak..huhu n.. ade plak soklan yg dia tny,aku jwb xikot soklan..ekekek xbape clear tinga aku kot, maklumlah, xsihat..huhu sowi doc! (pdhal myb sbb doc tu speaking cair sgt kot,smp aku xdpt tangkap..wakaaka..shhhh :p)
jadinye.. aku di suruh sedut oksigen..huhu.. ya. betul. sy lelah. dari kecil lg. tp sekali je pernah sedut oksigen, beberapa belas tahun yg lalu. d umur ini, aku kena sedut oksigen skali lg..hoho suke sebenarnye :D menampakkan aku mmg xbohong yg aku mmg perlukan MC.. haha
doc suggest bli pam oksigen tu,ala..yg kecik tu,bley tarok dlm poket tu..
tiba2, teringat tym skolah rendah dulu, ade sowg kawan..xigt nama dia..myb yus..something la.. dia sentiasa bw pam tu ke mn saja..n tym tu, aku xde lg serangan athma ni..so,kalu nmpk je budak2 bw bnd tu,espc tym PJ, mst aku terpk, "cian dia,bermasalah.."..huhu~~ tgok2, rini doc suh aku bli bnd tu..OMG.. wawawa.. kena batang idong snirik! *toing*
seb bek dia xsuh aku bli tong gas yg mcm org snowkling(cane ntah eja) tuh..hahaha *terbayang*
ubat?? banyaknyeee.... uwaaa!!! xsuke xsuke xsuke!!! bluweekkk..nk termuntah! *pengsan*
lepas p klinik, aku mencari mknn, utk bekpes..nasi lemak la..ape lagi..hiihi..
setibanya bwh blok, alamak...cane nk panjat tangga nih? dgn laptop nih..o..ooo....
spt seorang nenek aku naik tangga tu..huhu alas,smp gak..
now, i am at s.k.. kpd tuan pny umah..sowi ek kengkawan..pinjam internet sat..nk bt kje,update blog,tgok email etc..hihi
~~ badan masih x besh, lidah pn xsyok nk mkn..tp perot sudah lapa..hrmm...~~
~doakan aku cepat sembuh ye kengkawan...thnx..~
SMILE is d best medicine..
9 comments:
~ gimme 10 mar... haha... aku punye dateline juge dis week.. tp hr tu slumber kobis je aku mc ngan half day...sesema idung sumbat2 mane bley tahan wooo...pastu mintak postpone dateline... hehe..*jahat bener* :P
tak tau nak komen per, takot makan ubat aku dah kasi kat previous blog mu dan berpinar plak mata aku nak baca blog ko nih, letak gambaq kan senang aku nak kutuk. hehe
* best btui korg curi tulang ek masa keje, sempat gak tulih blog .. fuuuh byk benar masa terluang ;p
-Zulfiqar
Aida - hahaha...aku bkn sengaja atau buat2 nih..sungguh..lelah aku tiba2 dtg smula..
Jul - ello pocik, ni aku bt tym aku mc la..tu yg bley pjg berjela.. bdw, ramai je yg ade blog slain aku tau,n our work still go on wut.. asal? ko jeles ke?:p
bukan jeles, nasihat, sbb aku ada ternampak masa ko publish blog tuh time keje. antara contoh terbaik adalah time ko keje kt company aku ...
ttg ramai tuh, lantak depa lar,diorg x suruh aku tgk blog depa dan aku sdg komen blog ko, so ko ler yg kena hadapi kutukan aku .. heheh
terasa ke? wahahaha
-Zulfiqar
wateva... err..bukankah ko pn sdg bt kerja selain drp kerja opis pd ketika engkau membaca blog ini? hrmm...
ahaks ...ello nenek(tiru ayat ko balik) .. maybe ko nak tgk time aku post comment nih - time lepas keje ek ....
sori to disapoint ... heheh
-Zulfiqar
kawan kte y bw pam tu ke mana sahaja nama beliau ialah yushardila yunus :p wahhh siap tau nama penuh tu hahaha.
xdela, mase matrix, ktorg 1 matrix y sama. tp x pasan plak kalo die still pakai pam tu. hoho.
wahh...ko igt lg ek nm dia murni..ekekee bgus2.. aku ni susah btoi nk igt nm org,kdg igt,tp xigt muke laks..:p
p/s: sabtu ritu aku jumpe kanchana..dia yg tego aku..ihiks..aku igt nm dia,tp lupa orgnye..huhu:p
uiks..nape name aku ade dlm blog org nih...well...sape ni eh?
Post a Comment