Ini adalah ruangan peribadi penulis. Jika anda terasa atau sentap dengan sajian di dalam ruangan peribadi ini, sila tekan pangkah di hujung atas belah kanan. Segala yang di coretkan adalah hak penulis, tidak kira ianya adalah kisah benar, luahan hati mahupun rekaan semata. HARAP MAKLUM.

Monday, July 9, 2012

"Bila sebut nama ko, aku mesti ingat muka ko yg sedang tersenyum. Automatik." - sahabat baik.

*senyum lagi*

itu adalah kata kata 8 9 tahun ke belakang yg lampau. kata kata dari seorang yg aku kategorikan sahabat baik yg kenali baik buruk huduh cantik busuk wanginya aku. sahabat yang bukan melarikan diri bila aku di timpa masalah. sahabat yang bukan sekadar memuji, tetapi juga senang mengutuk aku tanpa belas dan tidak mungkin aku termakan hati dengan kata katanya yang kadang mmg panas berapi. sahabat yg masih menerima aku seadanya walau mulut aku lancang mengata dia. walau diri pernah berbuat sesuatu yang sangat teruk di mata manusia, namun kami menerima kami seadanya. perbetulkan antara satu sama lain. menyimpan segala aib diri kami sebolehnya.

ya, aku sayang ya amat kamu, wahai sahabat. ko tau sapa ko,kn? hehe aku bukan nk puji sngat ko sebenarnya woi, aku nk cakap ttg senyum je. teringat kata kata ko time diploma dulu, tu pasal aku quote ayat tu. time kita bukan sapa sapa. time kita bukan bersahabat baik giler. time yang mana kau, punya ur own cirlce of frens (geng slua cerut) dan aku juga terceruk di hotel mewah kampus kita bersama geng aku - geng yg menyendiri. cewah!

============================================


Kiriman senyum itu belum berbalas.


Eh, senyuman ikhlas tak perlu berbalas la weh.


Sudah, mari senyum lagi.


Senyum lagi.


(:


4 comments:

beta penjaga taman said...

houwwwhh denggg! XD kali ni bukan senyum lagii.. tapi gelak habis.. wakaakakakakakkaa.. sengal alam kau kan..
*malu*

~* chirpy_chummy *~ said...

uiks, aku plak sengal. ko la, geng slua cerut. booooooo!

*lariiiiiikkk

beta penjaga taman said...

alaaa, mana mampu nak kawan ngan orang duk "kondo" mewah.. ko katil kayu jati.. aku besi buruk krok krek.. XD

weyh, ko ingat lagi tak kes curi laptop shidah kat duyung tu? seram seyh..

~* chirpy_chummy *~ said...

apekes tu? aku lupa. series. kisahkan d blog anda. cecece..

Related Posts with Thumbnails