Kadang kadang, ada benda yang aku anggap penting, tapi orang suruh diamkan.
Kadang kadang, ada benda yang aku anggap remeh, tapi orang kata ianya berat.
Kadang kadang, aku ingin beritahu, tapi aku takut ianya merisaukan semua.
Kadang kadang, aku diamkan, tiba tiba, semua mereka tahu.
Mana betulnya?
Mana silapnya?
Mana perlunya?
Mana kurangnya?
Semua pun tak kena.
Seperti hari ini. Perlu atau tidak aku khabarkan pada semua?
Atau.. diam adalah lebih baik?

2 comments:
Jika aku berada dalam situasi tersebut, aku akan ikut naluri sendiri.
Kalau nak ikut org lain, 1001 orang maknanya 1001 fiil..
urmm..tu la. payah, smua buat, ada je yg x betul. nk jaga hati smua org bkn senang.
Post a Comment