Mood untuk bercuti dari pagi tadi dah meniup. sungguh tiada hati untuk buat ape saja.
Untuk kawan2 semua, hepi holidays. or.. patutkah aku katakan : "Bahagia Cuti" [?]
1st scene
yesterday morning, di sapa oleh seorang colleague di Morocco..
Raul- [9:03 AM]:
Hi Marliani
Marliani- [9:03 AM]:
hi raul
Raul-[9:03 AM]:
are you ready for the CNY?
Marliani-[9:04 AM]:
haha..yes..i'll be back to my home tomorrow night
Raul-[9:04 AM]:
great, is that far from Kuala Lumpur?
Marliani-[9:04 AM]:
yup..about 8hours from KL
Raul-[9:05 AM]:
a long trip
well I just want to tell
bahagia tahun baru
Marliani-[9:06 AM]:
owh, thank you
:
bla
:
bla
:
bla
nampak tak? hoho comel kot. bahagia?? owh well.. Alhamdulillah..bahagia :)
tapi, betul la..tak de plak dalam kamus online (x sure kamus dewan ade ke x), perkataan happy tu yang bermaksud selamat.
| selamat | safety, peace, security |
| happy | bahagia, beruntung, senang hati, suka hati |
see, xde pn selamat = happy. jadi, betul la tu.
second scene
dlm lif..
"eh, why u r still here Ng (bkn nama sebenar)? u better go back now, grab the rabbit lorr.." - Mr A
"ah,got so many things to do. it's ok. i'll wait for the 'tiger' only" - Mr Ng
"eh, no...u suppose grab the rabbit first. if not, the tiger will eat the rabbit.." - Mr A
aku? cuma tersenyum. suke ayat sakastik itu.
so,
Bahagia Tahun Baru untuk smua my chinese frens out there! XD
[*]Berhati-hati di jalan raya kepada mereka yg bakal or sedang or telah sampai ke kampung halaman. Jangan memandu banyak sgt musim ni. minyak mahal! saving for ur future and utk membantu mereka yg memerlukan.
[*]kepada yang di timpa musibah banjir di selatan tanah air dan warga Malaysia yang berada di Mesir, banyakkan bersabar,k.semoga kalian di lindungi dan di permudahkan segala urusan oleh-Nya, InsyaAllah. amin.

5 comments:
scene 1:rasanya dia guna google translate. cuba type, memang kuar "bahagia tahun baru"..hahaha
scene 2: serius x faham. 2010 was year of tiger. this year, rabbit."i'll wait for the tiger only"?? sanggup ke Ng nak tunggu 12 tahun lagi? haha
silamat taon balu!
[cokobot] i think he wait for the drink of 'tiger'.. paham x? minuman tiger tu lorr..
yg scene 1 tu mmg pun,dia tgok direct translate je kot..ekeke
[AI] silamat2..mau bela rabbit la nnt. :p
tiger for CNY? too cheap maa..
mayb i just didnt get it. cut the crap! seronok cuti?
owh eh? cheap ek? wa tarak tau lorr..ngehngeh.. ntah la..lantak la. yg penting mereka enjoy~
cuti? alhmdulillah. rilex je. sempat pegi ke over sea lg..ngehngeh (pegi Siam..over d river je 8celi :p )
Post a Comment