Ini adalah ruangan peribadi penulis. Jika anda terasa atau sentap dengan sajian di dalam ruangan peribadi ini, sila tekan pangkah di hujung atas belah kanan. Segala yang di coretkan adalah hak penulis, tidak kira ianya adalah kisah benar, luahan hati mahupun rekaan semata. HARAP MAKLUM.

Wednesday, February 2, 2011

Bahagia Tahun Baru

Assalammualaikum, hye :)

Mood untuk bercuti dari pagi tadi dah meniup. sungguh tiada hati untuk buat ape saja.

Untuk kawan2 semua, hepi holidays. or.. patutkah aku katakan : "Bahagia Cuti" [?]

1st scene


yesterday morning, di sapa oleh seorang colleague di Morocco..

Raul- [9:03 AM]:
 Hi Marliani
Marliani- [9:03 AM]:
 hi raul
Raul-[9:03 AM]:
 are you ready for the CNY?
 Marliani-[9:04 AM]:
 haha..yes..i'll be back to my home tomorrow night
 Raul-[9:04 AM]:
 great, is that far from Kuala Lumpur?
 Marliani-[9:04 AM]:
 yup..about 8hours from KL
 Raul-[9:05 AM]:
 a long trip
 well I just want to tell
 bahagia tahun baru 
Marliani-[9:06 AM]:
 owh, thank you 

:
bla
:
bla
:
bla

nampak tak? hoho comel kot. bahagia?? owh well.. Alhamdulillah..bahagia :)

tapi, betul la..tak de plak dalam kamus online (x sure kamus dewan ade ke x), perkataan happy tu yang bermaksud selamat.

selamatsafety, peace, security

happybahagia, beruntung, senang hati, suka hati

see, xde pn selamat = happy. jadi, betul la tu.

second scene

dlm lif..

"eh, why u r still here Ng (bkn nama sebenar)? u better go back now, grab the rabbit lorr.."  - Mr A

"ah,got so many things to do. it's ok. i'll wait for the 'tiger' only" - Mr Ng

"eh, no...u suppose grab the rabbit first. if not, the tiger will eat the rabbit.." - Mr A

aku? cuma tersenyum. suke ayat sakastik itu.

so,

Bahagia Tahun Baru untuk smua my chinese frens out there! XD

[*]Berhati-hati di jalan raya kepada mereka yg bakal or sedang or telah sampai ke kampung halaman. Jangan memandu banyak sgt musim ni. minyak mahal! saving for ur future and utk membantu mereka yg memerlukan.

[*]kepada yang di timpa musibah banjir di selatan tanah air dan warga Malaysia yang berada di Mesir, banyakkan bersabar,k.semoga kalian di lindungi dan di permudahkan segala urusan oleh-Nya, InsyaAllah. amin.

5 comments:

cokobot said...

scene 1:rasanya dia guna google translate. cuba type, memang kuar "bahagia tahun baru"..hahaha

scene 2: serius x faham. 2010 was year of tiger. this year, rabbit."i'll wait for the tiger only"?? sanggup ke Ng nak tunggu 12 tahun lagi? haha

Al said...

silamat taon balu!

~* chirpy_chummy *~ said...

[cokobot] i think he wait for the drink of 'tiger'.. paham x? minuman tiger tu lorr..

yg scene 1 tu mmg pun,dia tgok direct translate je kot..ekeke

[AI] silamat2..mau bela rabbit la nnt. :p

cokobot said...

tiger for CNY? too cheap maa..
mayb i just didnt get it. cut the crap! seronok cuti?

~* chirpy_chummy *~ said...

owh eh? cheap ek? wa tarak tau lorr..ngehngeh.. ntah la..lantak la. yg penting mereka enjoy~

cuti? alhmdulillah. rilex je. sempat pegi ke over sea lg..ngehngeh (pegi Siam..over d river je 8celi :p )

Related Posts with Thumbnails