Ini adalah ruangan peribadi penulis. Jika anda terasa atau sentap dengan sajian di dalam ruangan peribadi ini, sila tekan pangkah di hujung atas belah kanan. Segala yang di coretkan adalah hak penulis, tidak kira ianya adalah kisah benar, luahan hati mahupun rekaan semata. HARAP MAKLUM.

Monday, December 13, 2010

Simen gigi?

Sejahtera ke atas korg..haiii :)

Teringat kecik2 dolu.. abah sgt menjaga gigi kami adik badik. asal ade je gigi yg da joget2 goyang2, konpem abah akn cabut. wohooo..

ade 1 kes tu, aku takot gler, smp aku jnji ng abah, aku nk p jmp dentist snirik, utk cabut gg. tym tu darjah 1. esok tu, aku pn ajak la sowg classmate aku, utk teman aku p dentist yg kt depan klas aku je (dlm skolah aku ade klinik gg). konon...kwn aku tu nk teman aku la..aku pn masok la..gtau la dentist, gg goyang,nk cabut. da selesai sumenye, aku klua,tgok kwn aku tu da tinggalkan aku sowg. kentut btol..tp aku berbangga gak ler nge diri snirik,bila berjaya mencabut gg seorg diri. woohooo~ (kembang kempus hidung)

kebersihan gg amatlah d titik beratkan smp lah x wujud 1 pun lobang d gg ni. bila kt u, klinik kt u ni bg free utk sume stud. so, aku pn suke la bt regular check up kt cni. tiap 6bln,aku akn p. smp laaa final sem, gg aku sebatang, doc kate seolah2 nk berlubang. doc suggest,aku tampalkan je gg tu.aku pn on je la.. pelik, sbb org kate nyilu, tp aku x rasa ape pn. ok je.. mmg cantik doc tu tampal,sbb aku x de rasa x selesa. aku puas hati gler..sbb x rasa perubahan ape pn. simen tu pn kaler gg, so, mmg x nmpk. fine.

last week, aku bt lg regular check up kt klinik swasta plak. sbb klinik kt uitm tu bukak siang je, so susah utk aku p tym weekday. bila doc check, aku ngadu la kt doc.. gg rasa sakit kalo mkn bnd manis (sbb lately aku suke gler mkn choc - murah glerrr choc kt kilang ni..rm2.20 bley dpt 2bar choc vanhouten ok!). check pny check, alas doc kate, ade 1 lobang keciiiikk je kt tepi gg. aku pn suh la doc tampal je, utk xmo kasi besor lg. tp tampal kali ni aku x bape puas hati.. rasa nyilu tu..hukhuk :( br aku tau cane rasa nyilu org kate.. tp ok la..bley la tahan. kedian, yg paling aku x brp suke, aku rasa cam ade lebihan simen tu kt tepi gigi laa..keeee..mmg cani ek rasanya? aku x tauuu.. sbb gg yg haritu doc kt klinik uitm tu tampal tu, xde plak rasa cani.. xde rs x selesa ke ape.. tp yg ni, rasa cam ade simen x kemas kt tepi gg..uwaaa~! seolah2 mcm lebihan mknn bley selit kt bwh bhgian lebih simen tu jeee..

ni yg nk tny pendapat korg ni..sape bese simen gg? mmg camtu ke rs? mmg akn rasa ade lebihan ek? pastu x pe ke? nnt mknn x msok ke celah2 tu? nnt bila2, bley ke aku nk floss gg ek? sbb doc tu tampal mcm antara 2 gg.lubang tu kt antara 2 gg tu. aiyak! cane ek? sape tau?? please... sape tau, tlg tinggalkan komen korg ek. aku risau glerr..sbb lidah ni sukeee je nk men2 kt bhgian tepi gg tu, takot ade mknn lekat je.. pastu rasa cam nk cungkil2 je lebihan simen tu..haha cam xbesh la..cerr bayangkan ade mknn lekat celah gg, mst rasa nk cungkil,kn? haa..camtu la rasa. isk!

kee...aku perlu p jmp dentist tu smula? *sigh*

p/s: even susunan gg x cantik, xpe..ape aku kesah? asal gg sihat,gusi kuat. doc pn puji tau.huhu :p


4 comments:

Al said...

doc tu x teliti kot
biasenya da siap tampal tu dia ptut tny rase ok x,selesa x
klo kita jwb x selesa so dia buang la sket2 yg tampal tu sampai kite rase selesa

utk lbh puas hati, g la jmp doc tu blk
huhu

~* chirpy_chummy *~ said...

urm...mmg ritu dia ade tny, tp dia tny ok ke x,selesa ke x bila katup gigi.. ok je la..sbb tym katup gg tu, x melibatkan bhgian tepi gg. da dlm kete br lidah ni dok men2 kt gg tu, terasa la ketidakselesaan yg nyata. huuu~ :(

urmm..kena p jmp dentist tu smula ke? alahaii~ lama lg la nk kena Q..sabor je laa..

mun-e said...

sape kwn yg temankan ko g jumpa nurse klinik gigi time darjah 1 tu? hahah.

dlm ingatan aku, aku salu pegi klinik tu time hari sabtu. mak aku bawak. punya la takut. tak sukaaaaaaa. heheh.

haih rindu plak zaman kecik2 dlu :)

~* chirpy_chummy *~ said...

haha.. aku pn lopa la..aku rasa izzah kot teman.. eh,keee ko?? ngahahah ntah laa.. seyes lupa. tp hampehs sungguh, bley plak d tinggalkan aku sensowg.. seb bek nurse tu baik.. nice je.. :)

Related Posts with Thumbnails