Ini adalah ruangan peribadi penulis. Jika anda terasa atau sentap dengan sajian di dalam ruangan peribadi ini, sila tekan pangkah di hujung atas belah kanan. Segala yang di coretkan adalah hak penulis, tidak kira ianya adalah kisah benar, luahan hati mahupun rekaan semata. HARAP MAKLUM.

Tuesday, March 3, 2009

Kisah Kelmarin

Assalammualaikum n ello sume :)

Alas, berakhirnye hari2 d minggu lepas.. even xsume berakhir dgn senyuman, aku xkesah, sbbnye, aku berjaya menempuh last week dgn penuh kesabaran...huhu

jadinye, last weekend, aku membantu kak ngah utk berpindah rumah sewa..d bandar baru sentul. pd pagi ahad itu, aku dan ayu tlh pergi ke dengkil utk memenuhi hajat kami..s for me, menukar tayar kereta yg sudah begitu botak licin sehingga aku takot dan terkezut tahap kipas susah nk mati ketika melihat sendiri tayar kereta wira putih itu berkilat setelah d cuci dan d tarok pengilat tayar oleh tukang cuci kereta... fuh,panjang berjelar penjelasan,..hehe n as for ayu, dia berjaya mendapatkan set lengkap penutup tayar kete kancil sarah..hehe trimas to warga dengkil yg tlh membantu kami memenuhi hajat...ecece..

d ptg hari, after asar, kami ke bandar baru sentul, menghantar kak ngah ke rumah sewa baru. seb bek ade ayu, blh la jadi peneman sesat d waktu pulang..hahaha kitowg balik after maghrib,after dinner. mak aih,ujan lebat gegiler...

nk d jadikan cter, ketika pulang dlm keadaan ujan yg amat lebat itu, aku dgn sukacita menghayunkan wiper yg baru d tukar last week dgn kadar yg maksimum.. mn xnya,kalu bt slow,xnampak langsung jalan.. lgpun, kate wiper baru..tayar pn baru.. fullamak,tayar baru,grab la beb.. tiada lagi sangsi dan kerisauan.. ujan? tiada masalah! wiper clear,tayar pn canteeekkk...(harga pn canteeekkk,huu~~)
zup..
zap..
zup..
zap..

hayunan wiper begitu tangkas,melaksanakan tugasnya dgn begitu mengagumkan..syabas2!!

kami ambil jln yg paling mudah iaitu melalui highway KL-Putrajaya yg sepanjang perjalanan aku dok katekan kat ayu bhw kami sdg melalui highway elite(yo yo o jek,ekeke)

smpi d exit cyberjaya...phew! aku rasa amat lega,kerana akhirnya kami smpi ke tpt yg sudah sebati dgn kami,eiitthhcceee.... tiba-tiba....

erk... asal kabur penglihatanku?? eh, kenapa nih?
ayu - weh,wiper tercabut la!
aku - hah? alamak,xnampak langsong nih! cane nih?
ayu - benti2..benti tepi...

~ alahai...wiperku tercabut d tgh2 ujan lebat itu lorh..br je puji ckit,ish, seb bek ayu sowg jek..adoiyaiii...

d tgh kalut tu,aku turun dgn idea...- ha..xpe2,tukar la wiper yg kiri ke kanan, dah yg kanan da tercabut, tercampak ktne ntah...hish,ntah2 tercampak kt kete seblah td kot,...naseb la kete tuh..huhu

dgn lagak yg xpasti,aku turun kete, p kedepan nk tukar wiper..elok2 je tercabut wiper yg belah kiri utk aku pasang smula ke seblah kanan, baru aku pasan yg wiper kanan yg aku agak dah tercampak ke kete seblah td, elok je ade, sdg lay down kat atas bonet kt cermin depan nih. haha seb bek..aku igt td da innalillah wiper tuh..phew!

~ cane nk pasang balik wiper nih? 1 lg probs...alamak...aku xreti nk pasang...ish,cabut reti,nk pasang balik xreti plak..

terpaksalah ayu turun kete gak,mengharungi ujan lebat utk membantuku..alas, sumenye setel...akan tetapi,dek kerana ujan yg lebat,kami kesejukan, d tambah dgn basah baju sume...ape lg,cuba teka? huhuu..sejuuukkkk..trrrr.....

d mnkah toilet terdekat??? pecuttt!!!!! huuhuuuu.. tragis sungguh mlm wekend yg lepas..

to ayu : thnx ayu,teman aku ritu..sesat2 pn,jumpa gak jln balik..hehe

istimewa buat wiper n tayar baru : lakukan tugas anda dgn baik,cemerlang ok! jgn malukan aku lg..huhuuhu...

jom kite sengih :D

4 comments:

Ayuniez said...

hahaha. mmg unforgettable betol la malam tu. ahaks

~* chirpy_chummy *~ said...

hehe..aku rasa cam lawak giler tang tercabut wiper tu..hahaha

mun-e said...

hahahaha

kelakarnya wiper leh tercabut

hahahaha

:p

~* chirpy_chummy *~ said...

tu la pasaall.. smlm aku check smula, tgok2....mmg wiper tu pasang xbtol la..haha kalu aku hayun laju2,mmg kejadian yg lama berulang kembali laaa..hiii~~

Related Posts with Thumbnails